در بازدید آقای سیدرضا فاطمیامین از گروه صنعتی ایرانخودرو و سایپا، موضوعاتی همچون کاهش خودروهای موجود در پارکینگها به منظور اجرای فرمان رئیس جمهور، افزایش کیفیت قطعات، استفاده از ظرفیت حمل ریلی برای جا به جایی خودروها، افزایش مدت زمان گارانتی، مطرح شد که در ادامه میخوانید.
فاطمی امین وزیر صمت: کاهش ۱۵ هزار دستگاهی خودروهای پارکینگ ایران خودرو در پایان فروردین، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.
با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعهسازان، مطالبه کیفیت از سوی خودروساز به راحتی امکانپذیر خواهد بود و باید ردهبندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.
ایران خودرو میتواند از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که سبب کاهش هزینههای حملونقل و لجستیک خواهد شد.
افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس جمهور است.
طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز باید انجام شود.
خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری برنامهریزی کرده که این میزان حتی بیش از تعداد خودروهای تولیدی مدنظر در دستور رئیسجمهور است. دو خودرو سمند و ۴۰۵ ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان، از مدار تولید خارج خواهند شد.
حداکثر تا اردیبهشت امسال، تعداد خودروهای موجود در پارکینگها به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.
محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: از ۱۴ فروردین امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ است.
بالاترین میزان تحویل خودرو به تعداد ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بهمن و اسفند سال گذشته انجام شدو تعداد خودروهای کف پارکینگ در ۲۳ دی سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفند پارسال به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافته و تا اول اردیبهشت امسال نیز تعداد خودروهای کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.
رئیسجمهوری ۱۱ اسفند پارسال از ایرانخودرو و سایپا بازدید کرد و در پی صادر کردن دستورالعمل ۸ مادهای به خودروسازان، وزیر صمت ۲۵ اسفند، برای پیگیری این دستورالعمل بازدیدی از ایران خودرو داشت و امروز دومین بازدید او برای پیگیری دستورهای صادر شده صورت گرفت.
لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودروهای دارای پلتفرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و بهروز و افزایش گارانتی خودروهای عرضه شده از ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر از جمله این دستورها بوده است.
خارج کردن این دو سمند وپژو 405 از خط تولیدخوبه ولی بشرطی که بفکر اقشار کم در آمد که قدرت خرید پایینی دارند باشید هر خودرو جدیدی تولید میشه قیمتش بالای 300 میلیونه واز طرفی جدیدا مد شده خودروسازان با اضافه کردن یکی دوتا آبشن به خودرو یه پلاس بخودرو اضافه و 100 ملیون به قیمت اضافه میکنن القصه با توجه به انحصاری بودن صنعت خودرو در ایران و جلوگیری از ورود خودرو های ارزان قیمت به کشور امکان سر و سامان دادن به این صنعت غیر ممکن به نظر میرسد .
در حرف و شعار خیلی کارها انجام شده و میشود ولی مهم نتیجه مثبت است که هیچی مشاهده نمیشه . چیزی که الان در این صنعت هست رانت است و خندیدن به ریش یک ملت .
توجه کردیدمقامات روز روشن دروغ میگن خجالت هم نمیکشن و از رو هم نمیرن
شما هم یک دروغگویی بیش نیستید .
تصمیم رو کسی میگیره که تونست واردات خودرو رو وتو کنه .نه مجلس کاری کرد و نه رئیس جمهور تو که دیگه عددی نیستی
چرا سمند ارتقا پیدا نمیکنه چرا صورت مساله رو پاک میکنید
تویتا صد سال دیگه تویتاست اما پنجاه سال پیش چطور بوده الان چطوره کیفیت قدرت مصرف سوخت و.....
صورت مسئله را پاک نکن ، راه کار بده همین سمند را با کیفیت تر و با آپشن مناسب تولید کنن .
به خدا،به قرآن،به این ماه مبارک هیچ کجای دنیا ملتشون رو مجبور و محدود به خرید و استفاده از خودروی بی کیفیت داخلی نمی کنند.
خدایا!!!!!چرا واردات خودرو رو آزاد نمی کنید ،؟؟؟؟؟؟؟؟چرا این دو شرکت رو خصوصی نمی کنید و حمایت همه جانبه ی دولت رو از سرشون بر نمی دارید ؟؟؟؟؟
تا کی 80 میلیون دق مرگ تصمیم چند نفر بشن؟؟؟؟
بابا شرکت چری چند ساله تاسیس شده ببینید امکانات و آپشنای ایمنی و رفاهی آخرین مدلش چیه؟؟؟؟
43 ساله ایران خودرو و سایپا اندازه جمعیت چند کشور عربی،ایرانی کشتند،چرا هنوز که هنوزه حمایتشون می کنید؟؟؟؟
شرکت ولوو در سال ماشیناش یک آدم که هیچ،یک حیوان هم نکشته....چرا نمیخواین بفهمین دست از سر این دو دیو خودرو بردارید؟؟؟؟
جناب فاطمی امین!!!!!شما امین ملتید یا امین قاتلین ملت؟؟؟؟
تنها راه به خود آمدن ایران خودرو و سایپا آزادی واردات خودروست تا مجبور بشن پا به پای خودروسازی جهان پیش برن و بس.....
هیچی فقط اینها رو حذف میکنند تا بتونم با تغییر قیافه قیمت رو بالاتر ببرن
تا اونجایی که من خبر دارم ۴۰۵ تو اون شیوه مسخره فروش(قرعه کشی)اصلا وجود نداشت پس کدوم تعهد به مردم؟؟؟!!!
تعهداتشون به کیه که تا حداقل دو ماه (شما بخون تا آخر سال)باید این لگن ها تولید بشه
جمع کنید فریب دادن مردم رو
بهشون اسم جدیدبزارین
سمند+
۴۰۵+
بعددروهرکدام ۱۵۰ میللیون بیان روش و به مردم بندازین
اتش گرفتن 8نفر در یک تصادف .با این دو اشغال که درست کردید .کجایه دنیا ماشین بعد تصادف قفل میشه بعد اتیش میگیره .اگه خوانواده ها خودتون تو سمند 405 اتیشبگیرن
ای کاش من در ایران در مشهد خودرویی هم پا و هم رده bmw با برندی ایرانی بشم.
انشاالله مشکلات یکی یکی حل میشه
زباله های جدید،محصول جدید دو شرکت فرغون ساز
جایگزینهای دوگانه سوزشان چه هستند؟
به جان و مال ايرانيان رحم كنيد چرا ما فقط واردات خودرو چيني داريم ؟ چرا رسانه ها پيگير نميشن ؟