افزایش قیمت برق و گاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور شوند.

مردم لندن در اعتراض به افزایش قیمت گاز و برق به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار استعفای نخست‌وزیر بوریس جانسون شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد تجمعات علیه افزایش ۵۴ درصدی سقف قیمت انرژی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود به جز لندن در لیورپول، منچستر و گلاسکو نیز تظاهرات برگزار شود.

جنبش مردمی انگلیس پیش‌تر اعلام کرد: «هزینه زندگی در لندن به سرعت در حال افزایش است و واکنش ما شتاب بیشتری خواهد گرفت».

انتظار می‌رود خانوار‌های انگلیسی در این ماه شاهد افزایش قبض‌های گرمایشی و سایر هزینه‌هایشان باشند؛ زیرا محافظه کاران سقف قیمت هزینه‌های انرژی داخلی را در اول آوریل افزایش دادند تا نوسانات در بازار عمده فروشی انرژی را جبران کنند.

گروه‌هایی از جمله کنگره اتحادیه‌های کارگری و مبارزان ضد فقر نسبت به این تغییرات هشدار داده‌اند و گفته‌اند که وقتی افزایش قیمت حامل‌های انرژی با افزایش تورم و دستمزد پایین همراه شود، می‌تواند مردم را به سمت «انتخاب‌های غیرممکن» بین گرم کردن خانه‌ها یا غذا خوردن سوق دهد.

سیر قیمت نفت ابتدا با افزایش تقاضا صعودی شد. این افزایش تقاضا در پی آن رخ داد که اوضاع مربوط به بیماری کووید در دنیا رو به بهبود گذاشت و قرنطینه‌های سراسری به پایان رسید. پس از آن، حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه این کشور نیز سبب جهش قیمت نفت شد که تا کنون نیز ادامه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تو ایران به اینکار میگن اغتشاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
آخه انگلیس چرا بیخود جو تورو میگیره،دیگ ول نمیکرد ک،آخه وقتی میدونی مردمت نیازدارن،چرا بیخود جوگیر میشی،تحریم میکنی،بی خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
این ۵۰ نفر شدن مررردمممم انگلیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
مردم اروپا و آمریکا باید از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که نسبت به جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
قیمت سوخت و مواد خوراکی بشدت افزایش یافته و این تاوانی هست که مسئولان آمریکا و اروپا بخاطر بی منطقی ، زورگویی، سلطه گری ، کورفهمی ، بی وجدانی، بی انصافی و .... دارند پرداخت می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام
یعنی تف سربالای خودشون میخوره توی صورت خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بهله اونا میتونن اعتراض کنن اما ما با ایهمه فشار اقتصادی ن چون فک میکنن ما منافقیم واغتشاشگر ما هم کشور و وطنمون دوس داریم اما واقعا تحت فشاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
چه خوبه که اونا میتونن تظاهرات کنن
آخرین اخبار