رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: ۳۰۵ هزار گردشگر در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از سایت‌های گردشگری این کهن شهر دیدن کردند.

علی محمد چهارمحالی گفت: بیشترین حجم ورود و بازدید گردشگران مربوط به آسیاب‌ها و آبشار‌های ثبت جهانی با ۱۳۴هزارگردشگر گزارش شد.

به گفته او  اثر تاریخی بند میزان با ۶۸ هزار و ۴۰۰ گردشگر، قلعه سلاسل ۳۶هزار و ۳۰۰ نفر و امام زاده عبداله ۴۰ هزار و ۹۰۰ نفر به ترتیب پس از آبشار‌ها و آسیاب‌های شوشتر بیشترین حجم ورود گردشگر را داشتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت:  این آمار مربوط به ۲۹ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال است.

این مقام مسئول همچنین آمار اقامت و اسکان در هتل، مهمانپذیر، کمپ موقت و چادر‌های شخصی در شهرستان شوش در این مدت را  ۸۷ هزار و ۱۰۱ نفر عنوان کرد.

شهرستان شوشتر در شمال خوزستان علاوه بر مجموعه ثبت جهانی سازه‌های آبی دارای حدود ۳۵۰ اثر ثبت ملی و ۱۳ سند تاریخی در فهرست میراث فرهنگی است.

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند.

در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده.

مجموعه سازه‌های آبی شوشتر با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار