معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت:صادرات محصولات کشاورزی استان سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه دو سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

آقای کریمی گفت:البرز ظرفیتی بیش از این برای صادرات محصولات کشاورزی دارد ولی به دلیل بالا بودن سوخت هواپیماهای باربری و نیاز به ورود برخی از امکانات حمل و نقلی برای بهبود فرسودگی ناوگان حمل و نقل را می طلبد.

او می گوید: در سال گذشته به  منظور حمایت از کشاورزان تسهیلات ارزان قیمت در قالب بند« الف» تبصره ۱۸ با سیستم بانکی قرارداد منعقد شد که به این منظور ۴۲۵ میلیارد تومان در قالب ۱۲۵ فقره تسهیلات ثبت شد.

کریمی  گفت: همچنین به تعدادی از دامداران سنتی دامدار کارت با سود ۱۱ درصد ارایه شده که در حال افزایش می باشد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جهاد کشاورزی البرز گفت: ۲۷۸ نفر از دامداران این کارت با به میزان ۱۰.۶ میلیارد تومان دریافت کردند و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای دامدار کارت جذب شده است.

او گفت:  سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات  برای خرید تراکتورهای دنباله دار به کشاورزان  پرداخت شده ضمن این که ۳.۵ میلیارد تومان نیز به مشاغل خانگی با ارایه تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی ارایه شده است.

او گفت: همچنین ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ۶۵ میلیارد تومان نیز صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در قالب تسهیلات کوتاه مدت و سریع پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میم. الف
۲۳:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
در خبر پیشوند اقا و خانوم داریم
مگه؟