سرپرست آتش نشانی مشهد گفت: با سرکشی‌های مداوم همکاران آتش نشانی،نوروز ۱۴۰۱ هیچ حادثه منجر به گاز گرفتگی برای زائران و مسافران در اقامتگاه های شهر نداشتیم.

آتشپاد سوم مجید فرهادی گفت: با پیگیری و بازدید‌های مستمر و ۲۴ ساعته کارشناسان معاونت‌های عملیات، آموزش و پیشگیری و اداره ایمنی و سلامت آتش نشانی، خوشبختانه نوروز ۱۴۰۱ هیچ گونه حادثه منجر به گاز گرفتگی و فوت زائران و مسافران نوروزی در مراکز اقامتی زیرمجموعه شهرداری مشهد مقدس، نظیر سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران، کمپ‌های اسکان، پارک‌ها و بوستان غدیر نداشتیم.

او گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته  توصیه‌های ایمنی لازم به مسافران نوروزی گوشزد کردند که این امر در بحث کاهش حوادث خیلی موثر بوده به‌نحوی که خوشبختانه نوروز امسال هیچگونه حادثه مسمومیت و فوتی ناشی از گاز گرفتگی در این مکان‌ها نداشتیم.

شهرداری مشهد مقدس نوروز امسال علاوه بر فراهم کردن شرایط اسکان زائران و مسافران نوروزی در بوستان بزرگ غدیر، چندین سوله و سالن‌های ورزشی را نیز برای اسکان اضطراری زائرین فراهم کرده بود.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران این جمعیت در قالب طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال به ۳۰۶ حادثه‌دیده در این استان امدادرسانی کردند. این میزان امدادرسانی در پی وقوع ۱۳۶ حادثه با حضور نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی انجام شده است.

غلامرضا صیادی گفت: درمان سرپایی، امدادرسانی، انتقال مصدوم و اسکان اضطراری از خدمات ارائه شده به این شمار حادثه‌دیده بوده است از مجموع حوادث امدادرسانی شده، تعداد ۹۷ حادثه جاده‌ای، چهار حادثه برف و کولاک و بقیه حوادث مرتبط با آتش‌سوزی جنگل و مرتع، جوی، کوهستان و حوادث شهری بوده است.

طرح امداد و نجات نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده که تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.