معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: پرونده مطالبه وجه به مبلغ ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سپرده‌گذاران صندوق‌های مالی خانگی رامهرمز با پیگیری رییس دادگستری و دادستان رامهرمز و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان به صلح و سازش منتهی شد.

 علیرضا باوی می‌گوید:  اواخر سال ۱۳۹۸ برخی افراد سود جو و فرصت طلب با توجه به مشکلات مالی، اقتصادی و معیشتی و شرایط ویژه شیوع منحوس کرونا، با تشکیل صندوق‌های وام خانگی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، اقدام به عضوگیری گسترده کردند.

به گفته او در مدت کوتاهی موجودی این صندوق‌ها میلیاردی شد و این افراد با سوءاستفاده از پول سپرده گذاران اقدام به خرید اموال منقول و غیرمنقول کردند که شناسایی آنها، کار را دشوار کرده بود.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان  تعداد اعضای این صندوق‌ها  را بیش از ۱۱۲ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر اقدام به شکایت کیفری و حقوقی کرده بودند.

این مقام مسئول گفت:  با همت و پیگیری مستمر رییس دادگستری و دادستان رامهرمز و با توجه به تاکیدات رییس دادگستری کل استان پیرامون حل و فصل و فراهم کردن زمینه صلح و سازش پرونده مطالبه وجه سپرده گذاران صندوق‌های خانگی این شهرستان و استفاده از ظرفیت مناسب اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر رامهرمز، در یک اقدام جهادی و کار شبانه روزی از سال ۱۳۹۹ تا پایان دی ۱۴۰۰ موفق به کنترل بحران و پیشگیری از وقوع درگیری، و ناآرامی احتمالی ناشی از اختلافات مالی بین متصدیان صندوق و مالباختگان شد.

به گفته آقای باوی تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۵ نفر از شکات با صندوق داران مصالحه و پس از وصول وجوه خود، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کرده و حدود ۱۹ هزار و ۱۲۰ نفر از مالباختگان بدون طرح شکایت و دریافت وجوه خود با اصحاب دعوی مصالحه و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان از مردم خواست  در عضویت صندوق‌های خانگی دقت کنند و مواظب باشند که مورد سوءاستفاده مالی قرار نگیرند.

شهرستان رامهرمز در جنوب شرق اهواز واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار