معاون عمرانی استاندار یزد گفت: امسال بیش از ۹۱۰ هزار گردشگر نوروزی در شهر‌های مختلف استان اسکان یافتند.

محمد جواد ابوالحسینی گفت: با آغاز طرح نوروزی  ۹۱۰ هزار و ۳۲۹ نفر در هتل ها، اقامتگاه ها، خانه‌های مسافر، مدارس و پارک‌های استان اسکان یافتند.

او گفت: ماندگاری به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم گردشگری است که امسال یک و نیم شب ماندگاری را برای هر نفر گردشگر داشتیم که ۹۵ درصد بیشتر از پارسال بود.

آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: امسال یزد در جمع ۱۰ استان برتر مقصد نوروزی قرار گرفت که در مجموع در تعطیلات نوروزی امسال، ۲۸۰ هزار نفر از ماکن تاریخی و گردشگری استان یزد بازدید کردند.

آخوندی گفت: باغ دولت آباد، آتشکده، خانه لاری‌ها و مدرسه ضیائیه بیشترین بازدید از اماکن تاریخی را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ حاجی ده آبادی، فرمانده پلیس راه استان یزد گفت: در تعطیلات نوروز، ۷۴۶ هزار دستگاه خودرو به استان وارد شده که نسبت به پارسال افزایش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ حاجی ده آبادی گفت: همچنین در این مدت ۷۴۱ هزار دستگاه خودرو از استان یزد خارج شده که افزایش ۴۹ درصدی را به دنبال داشته است.

به گفته رئیس پلیس راه استان در تعطیلات نوروزی امسال ۱۳ نفر  فوت کردند و ۱۴۷ نفر مصدوم شدند که به لحاظ آمار جانباختگان با افزایش ۴۴ درصدی و به لحاظ آمار مجروحان نسبت به سال گذشته با افزایش ۹۳ درصدی روبرو بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار