کریم آقایی خبر داد

پرواز‌های نوروزی از فرودگاه شیراز ۴۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال یک‌هزار و ۳۶۰ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام شد که حاکی از افزایش ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

غلامرضا کریم آقائی به افزایش پرواز‌های این فرودگاه باتوجه به استقبال مسافران در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: به‌مناسبت نوروز از بازه زمانی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱) مجموعا حدود ۲۴۰ پرواز رفت و برگشت خارجی در ۹ مسیر بین المللی انجام شد.

او به مسیر بین المللی از جمله دبی، مسقط، استانبول، دوحه، کویت، نجف، صحار، آنتالیا و دمشق اعزام و پذیرش شدند، افزود: همچنین یک‌هزار و ۱۲۰ پرواز داخلی در ۲۵ مسیر داخلی صورت گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در مدت یاد شده ۱۴۰ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از ترمینال‌های فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز جا به جا شدند که ۲۹ هزار نفر مربوط به پرواز‌های خارجی و ۱۱۱ هزار نفر مربوط به پرواز‌های داخلی بوده است.

کریم آقائی از افزایش ۴۷ درصدی پرواز‌های فرودگاه شیراز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۹۴ هزار مسافر خبر داد و گفت: همچنین در این مدت میزان یک‌هزار و ۳۷۰ تن بار جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش را داشته‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی ترمینال جدید بین المللی فرودگاه شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم از اعتبارات ملی و عمرانی در سال ۱۴۰۱ برای تکمیل این ترمینال استفاده کنیم.

او همچنین از انجام ۱۰ پرواز داخلی از فرودگاه بین المللی شهرستان جهرم و جا به جایی ۴۵۰ مسافر سخن گفت و افزود: در این مدت ۶ تن بار جابه جا شده و نسبت به پارسال ۳۷ درصد افزایش مسافر داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در پایان اعلام کرد که فرودگاه شیراز سومین فرودگاه پرترافیک کشور پس از تهران و مشهد در پرواز‌های داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار