حسین مدرس خیابانی گفت: سال گذشته با پیگیری و اقدامات صورت گرفته حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باند دوم در استان تامین شد که نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۰۰ درصدی را تجربه کردیم و باعث شد بیش از ۸۰ کیلومتر باند دوم ساخته شود.
او گفت: قطعا این فرآیند باید شتاب بیشتری به خود گیرد تا به سرعت عقب ماندگی تاریخی در این حوزه در بازده زمانی سه تا چهار ساله جبران شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دارا بودن بیشترین شبکه راههای ارتباطی، اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر مسیرهای ارتباطی، در نوروز با وجود آمار پایین تعداد تصادفات به دلیل شدت حوادث رتبه بالای را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی از آن خود کرد.
او گفت: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارتهای جبران ناپذیری را در این استان برجا میگذارد نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیرهای دوبانده (بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نگردد به دلیل تصادفات رخ به رخ کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.
مدرس خیابانی گفت: با وجود کسب رتبه ۳۰ کشوری در تعداد تصادفات، اما به دلیل فقر راههای دو طرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز بودیم.
او گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی ۶ جلسه کمیسیون ایمنی راههای در سیستان و بلوچستان برگزار شد که تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودروهای با سرعت بالا، محدودیتهای ترافیکی، استقرار پایگاهای متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راههای پر حادثه نظیر زاهدان - خاش و خاش - ایرانشهر، گشتهای نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثه را به همراه داشت.