مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از سرمازدگی ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی باغ‌ها و مزارع این شهرستان خبر داد.

مهدی امینی گفت: خسارت به بار آمده امسال در باغ‌های شهرستان در ۳ منطقه بهمن، سورمق و حومه و ایزدخواست بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

او گفت: محصولات گردو، بادام، زردآلو، انگور، هلو، گوجه سبز و آلو در بین محصولات کشاورزی بیشترین آسیب را دیده‌اند.

این مقام مسئول خسارت وارد شده در بخش زراعت را هم بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخمین زد و گفت: چغندرقند، کلزا، گندم و جو از محصولاتی هستند که در شهرستان سرمای بهاره به جان شان افتاد.

امینی با بیان اینکه سرما هر سال موجب خسارت به باغ‌ها و اراضی آباده می‌شود، گفت: امسال نیز سرما بالغ بر ۹ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال خسارت به باغ‌ها و مزارع وارد کرد.

به گفته او، ۳ هزار و ۴۳۲ هکتار مزارع و ۲ هزار و ۵۹۸ هکتار باغات این شهرستان دچار سرمازدگی شده اند و بیش از ۹ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال خسارت به باغ‌ها و مزارع وارد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به رخداد وزش باد شدید و وقوع طوفان در روز‌های ۱۳ و ۱۹ اسفندماه گفت: این پدیده همچنین ۷۴۵ میلیارد ریال به ساختمان دامداری‌ها و پوشش گلخانه‌های شهرستان خسارت وارد کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: با کاهش بارش‌ها و نزولات جوی ۴ هزار و ۵۸۸ هکتار از مزارع شهرستان مشتمل بر ۳۹۶ هکتار گندم آبی، ۴ هزار و ۱۵۵ هکتار گندمزار‌های دیم، بالغ بر ۳۰ هکتار جو دیم و ۷ هکتار مزارع کلزا دچار آسیب شده اند که با کاهش برداشت مواجه و پیش بینی می‌شود که ۴۷۷ میلیارد ریال خسارت به بهره برداران بخش کشاورزی وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار