قاهره ضمن محکوم کردن تهاجم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، خواستار جلوگیری از افرایش تنش‌ها در این منطقه شد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «باید از تشدید تنش‌ها در منطقه مسجد الاقصی به ویژه در ماه مبارک رمضان و اعیاد مسیحی و یهودی اجتناب شود تا این منطقه در چرخه خشونت نیفتد.» قاهره به ورود اخیر یهودیان به مسجدالاقصی نیز واکنش نشان داد و این اقدام را محکوم کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی به بازدیدکنندگان یهودی اجازه داده‌اند تا در ماه مبارک رمضان از مسجد الاقصی دیدن کنند. ایتامار بن گویر، عضو راستگرای کنست (پارلمان رژیم اشغالگر)، روز پنجشنبه از این مکان بازدید کرد که باعث خشم فلسطینیان شد.

در پاسخ به اقدام این مقام صهیونیستی، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها و نیرو‌های مقاومت «از نزدیک آنچه را که در بیت المقدس و مسجد الاقصی در حال وقوع است» دنبال می‌کنند. این شاخه نظامی تلاش‌های تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها را محکوم کرد و به مقامات صهیونیستی درخصوص آسیب رساندن به مسجد الاقصی هشدار داد.

پلیس رژیم صهیونیستی تصمیمی برای جلوگیری از یورش بن گویر به مسجد الاقصی و برپایی راهپیمایی پرچم‌ها را صادر کرده و مدعی شده بود که این امر منجر به نقض نظم عمومی و آسیب رساندن به امنیت کشور می‌شود. در مقابل، بن گویر، فرمانده کل پلیس را متهم به نقض مصونیت پارلمانی خود پس از ممانعت از راهپیمایی با پرچم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
عجب ها هایی پیدا نیشن خوب خودتون باش نشستید روی کاغذ بهش مجوز دادید بعد محکوم میکتید یا این ظاهری و بازی هست یا واقعا یک مشت نفهم هستیدکه با اسراییل پشت یک نیز جلسه میگیرید
آخرین اخبار