استاندار ایلام:

رونق بازارچه هلاله شمالی از اولویت‌های کاری تیم استانداری است

استاندار ایلام گفت: توسعه مرز‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق نقش ماندگار و موثری در ارتقاء معیشت و اشتغال استان دارد و در این راستا رونق بازارچه هلاله شمالی از اولویت‌های کاری تیم جدید مدیریتی استانداری است.

به گفته آقای حسن بهرام نیا در دیدار با کارکنان استانداری ایلام، وجود مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق یک موهبت الهی است و از فرصت مرز‌ها باید در راستای توسعه تجارت خارجی استفاده کنیم.

او با اشاره به دیدار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با طرف‌های عراقی گفت: با استانداران دو استان دیاله و واسط دیدار داشتیم و نقاط قوت این استان‌ها برای توسعه مناسبات بویژه از نظر تجاری و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار ایلام گفت: هفته اخیر با همراهی یک تیم کاملا متخصص و اقتصادی، سیاسی و امنیتی حضوری تاثیرگذار از بعد سیاسی و اقتصادی در استان دیالی داشتیم.

بهرام نیا گفت: استاندار دیالی اعلام کرد که هیچ وقت حمایت جمهوری اسلامی ایران را از کشورمان فراموش نمی‌کنیم.

او گفت: انعقاد تفاهم نامه و توافق برای بازگشایی بازارچه از دیگر توفیقات این دیدار بود و بزودی اولین محموله صادراتی به استان دیالی عراق صادر می‌شود.

استاندار ایلام گفت: استاندار دیالی علاقمند به توسعه ارتباطات در مرز مندلی و هلاله شمالی به واسطه پیوند‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌های تجاری است.

بهرام نیا گفت: روند صادرات از بازارچه هلاله شمالی در بخش‌های مختلف تره بار، مصنوعات فلزی، نفت و گاز، پتروشیمی، پلاستیک و ... به تدریج افزایش خواهد یافت.

او گفت: باید از همه کسانی که دل در گرو تعالی و اشتغال استان دارند، تمجید و این افراد را ستود و این تفکر برای استفاده از ظرفیت‌های استان باید تقویت شود.

استاندار ایلام با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: امسال به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی مزین شده که نشان می‌دهد آنچه می‌تواند موجب توسعه و ارتقا کشور شود، تولید است.

بهرام نیا گفت: تولید بر محور دانش بنیان باید مد نظر همه مدیران اجرایی باشد، امسال تولید سنتی باید برچیده و دانش مبنای کار قرار گیرد، چراکه نتیجه توجه به دانش بنیان رونق اشتغالزایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.