معاون اداره کل هواشناسی اصفهان:

تندباد و گردوخاک استان اصفهان را در می‌نوردد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در غرب و شرق استان از پنجشنبه هجدهم فروردین خبرداد.

نوید حاجی بابایی گفت: وزش باد تا اواسط این هفته پدیده غالب استان است که این پدیده روز‌های پنجشنبه و جمعه (هجدهم و نوزدهم فروردین) شدت می‌گیرد که در نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک محلی همراه خواهد بود.

وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای روز پنجشنبه نواحی غرب و جنوب استان و روز جمعه شرق اصفهان و شنبه هفته آینده سراسر استان را در می‌نوردد و احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق درگیر وجود دارد.

به گفته او دمای هوا یک تا ۲ درجه در ۲۴ ساعت آینده افزایش می‌یابد که بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی می‌گوید خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.