مدیرکل استاندارداستان کرمانشاه گفت : فرآیند صدور ۹ گواهینامه محصول دانش بنیان (COC) و (COP) برای شرکت‌های متقاضی به صورت ویژه دردست اقدام است.

محمود رضا نیازی گفت : با هدف اجرای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با تولیدمحصولات دانش بنیان و به استناد بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظورافزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی امسال به صورت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود.

به گفته مدیرکل استاندارداستان کرمانشاه یکی از مولفه‌های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است به همین منظور پارسال اولین گواهینامه محصول دانش بنیان (COP) استان برای شرکت مهان اکسیر شمس برای محصول فیلتر کارتریجی گاز‌های شیمیایی (H ۲ S) صادر شده است.

امسال فرآیند استانداردسازی وصدور گواهینامه محصولات دانش بنیان شرکت‌های متقاضی برای؛
۱- «دستگاه مارکر تصویربرداری از اعماق مختلف زیرسطحی»،
۲- «سامانه حفاظت پیرامونی حساس و سامانه زمینی و دفنی»
۳- «ماده موثره آزمایشگاهی سنتز ایمیکویمود از آمینوبنزوییک اسید»،
۴- محصول «تکنیکال کلریدازون، تکنیکال پیری پروکسی فن»
۵- محصول «اسید فوماریک در مقیاس نیمه صنعتی»،
۶-محصول «فلوریدریک اسید»،
۷- محصول «پتاسیم سولفات»،
۸-محصول «تصفیه کننده و ضدعفونی کننده هوای الکترواستاتیک»
۹-محصول فناورانه «تست لاین خودرو‌های سبک» در حال انجام است.

گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی یا کارخانه‌ای مطابقت داشته باشند و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته از محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

در راستای حمایت عملی استاندارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور استان، این واحد‌ها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری استان به اداره کل استاندارد معرفی تا به صورت ویژه، ارزیابی ونسبت به صدور گواهینامه موردنظر یا پروانه دانش نماد اقدام شود.

این گواهینامه‌ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازار‌های داخلی و بین المللی صورت می‌گیرد.

حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که کارشناسان استاندارد برای تشویق ان‌ها به دریافت گواهینامه به صورت دوره‌ای جلساتی با آن‌ها برگزار کردند.

۶۳۰ واحد تولیدی وخدماتی دراستان کرمانشاه با ۱۲۵۵فرآورده و محصول، دارای علامت و پروانه استاندارد است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.