بررسی و تبیین مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان

عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، نشست تخصصی بررسی و تبیین مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر اکرم در خصوص این ماه می‌فرمایند، چون هلال ماه رمضان پدید آید در‌های دوزخ بسته و در‌های بهشت باز می‌شوند وشیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند.

 این جلسات مورد توجه دین مبین اسلام است و پیشوایان ما بر برگزاری این جلسات تاکید دارند و خداوند متعال می‌فرماید بحث علمی میان بندگان من، چون به رسیدن به من بیانجامد دل‌های مرده با آن زنده می‌شوند.

هدف از برگزاری این جلسات را لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص بررسی موضوع جهاد تبیین و موضوع شعار سال جاری است.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند از کار‌های ویترینی پرهیز شود یعنی اکتفا به چاپ بنر و پوستر نشود بلکه این مسائل مهم سیاست گذاری و اجرا شود.

در خصوص جهاد تبیین نباید اکتفا به کار‌های ظاهری داشته باشیم بلکه در این عرصه جهادی وار، وارد و عمل کنیم و این نشست‌ها به این مهم کمک شایانی می‌کنند.

در این جلسات موضوعات مورد نقد و تحلیل قرار گرفته و برای کاربردی کردن جلسات نیز از مسئولین مربوطه دعوت می‌کنیم.

این نشست‌ها مقدمه‌ای برای حل و فصل مشکلات جامعه می‌شود در این خصوص از صداوسیمای استان قدردانی می‌کنیم که جلسات را ضبط و پخش می‌کنند تا همگان از این جلسات بهره‌مند شوند چرا که هم برکات مادی و هم معنوی دارد.

حجت الاسلام بنی فاطمه یکی از استادان حوزه و دانشگاه نیز در این جلسه با هدف بررسی و تشریح جایگاه و خواستگاه وحیانی جهاد تبیین گفت: نکته اول اینکه تمام کمالات وجودی برای ذات خداوند متعال است، بیان هم از کمال وجودی خدا وند بوده و مبدا و منشاء تمامی کمالات ذات خداوند است.

 نکته بعدی اینکه خدای حکیم خدای تبیین نیز است در قرآن کریم به صراحت در باره خداوند بحث بیان امده است، علم و قدرت خدا در قالب لباس قران جلوه گری کرده و شده کتاب بیان و گاهی در شکل امت نیز بیان جلوه گری می‌کند.

در بحث جهاد تبیین همه شئونات، رویکردهاو ریل گذاری‌های انقلاب نیاز به تبیین دارد، همچنین برای تبیین، جامعه شناسی و روانشناسی خاصی لازم است، وظیفه بنیادین سازمان تبلیغات اسلامی جامعه شناسی است.

پیامبر اکرم (ص) در زمان خود اصلی‌ترین عامل ارایه جهاد تبیین بود، اما گوش شنوا و دل سپردگی به مخاطب نیز برای تبیین مهم است چرا که نمی‌توان بدون این مهن آسیب‌های اجتماعی را بررسی کرد.

در این جلسه تعدادی از حاضرین نظرات خود را در خصوص موضوع جهاد تبیین ارایه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.