مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خوزستان گفت: مقدمات خرید تضمینی گندم و کلزا در ۱۵۲ مرکز تدارک دیده شده که از این تعداد ۱۰۶ مرکز مخصوص خرید گندم و ۴۶ مرکز به خرید کلزا اختصاص دارد.

امید جهان نژادیان از جمله تمهدات اندیشیده شده در خرید تضمینی دو محصول گندم و کلزا به استاندارد سازی باسکول ها، ضدعفونی مراکز، راه اندازی سامانه سیفا درمراکز، اخذ کد و صدور عوامل ابلاغ اجرایی اشاره کرد و گفت:  هیچ مانعی در خرید تضمینی گندم و کلزا وجود ندارد.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خوزستان می‌گوید: مقدمات حمل  دسترنج کشاورزان به سیلو‌های استاندارد توسط شرکت حمل و نقل آبادان برنامه ریزی شده که انتظار داریم کشاورزان محصول خود را به افراد شناسنامه دار ثبت شده در پهنه بندی جهاد کشاورزی تحویل دهند.

به گفته این مقام مسئول کشاورزان مدارک درخواستی را بصورت کامل به مراکز  تحویل دهند تا وقفه‌ای در پرداخت وجه محصول رخ ندهد.

آقای جهان نژادیان گفت: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مادر تخصصی امسال مانند سال‌های گذشته تمام تلاشمان این است که در کمترین زمان ممکن وجوه مربوط به خرید گندم و دانه  روغنی کلزا به حساب کشاورزان واریز شود.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خوزستان می‌گوید: جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی برای جلوگیری غیرقانونی گندم از استان انجام شده که با توجه به کثرت مراکز خرید در سراسر استان به هیچ وجه اجازه خروج گندم بصورت قاچاق و عرضه خارحج از شبکه داده نمی‌شود و در صورت مشاهده چنین مواردی برخورد جدی به عمل خواهد آمد.

در سال زراعی جاری ۳۵۸هزار هکتار گندم آبی ، ۱۶۷هزار هکتار گندم دیم و ۲۵هزار هکتار دانه روغنی کلزا در خوزستان زیر کشت رفته است.

برداشت ۲ محصول گندم و کلزا از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ابتدا در مناطق جنوبی وسپس در  مناطق مرکزی ، غربی ، شمال و شرق و شمال شرق استان شروع می شود و تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

سال زراعی گذشته حدود ۱.۲میلیون تن گندم و حدود ۱۱۰هزار تن دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی خوزستان برداشت شد.

سالانه حدود ۱۷.۵میلیون محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل و آبزیان پرورشی معادل ۱۴درصد کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.