رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: آنچه امروز برای ما به عنوان طیف دانشگاهی وظیفه شمرده می‌شود این است که قدر این شهدا را بدانیم و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی یعقوبی در آیین غبارروبی قبور شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: اصولاً ملت‌ها، امت‌ها و مکاتب فکری که به سوی رسیدن به موفقیت حرکت می‌کنند تلاش‌ها و کوشش‌های بسیاری را انجام می‌دهند و گاهی این هدف و مقصدی که این مکاتب به سوی آن حرکت می‌کنند آنقدر والا و ارزشمند است که انسان‌های پایبند این مکاتب برای رسیدن به آن اهداف ارزشمندترین سرمایه خود را هم به میان می‌آورند ارزشمندترین سرمایه‌ای که در این دنیای مادی همان جان انسان‌هاست.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: در مکتب اسلام می‌بینیم که رهبران ما یعنی ائمه اطهار (ع) در راه آرمان‌های اسلامی حتی جان خود را تقدیم کردند که در رأس آن‌ها حضرت سیدالشهداست که در کنار خانواده خود ایثارگرانه و آگاهانه جان خود را تقدیم کرد و اینگونه به عنوان الگویی برای همه انسان‌ها به یادگار ماند.

یعقوبی گفت: شهدای بزرگواری که امروز توفیق داریم در کنار مزارشان باشیم این وظیفه را خالصانه انجام دادند و برای اعتلای کلمه الله و برای حفظ اسلام و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانشان را اهدا کردند.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس به وظیفه دانشگاهیان در قبال این شهدا اشاره و گفت: آنچه برای ما به عنوان طیف دانشگاهی امروز وظیفه شمرده می‌شود این است که اولاً قدر این شهدا را بدانیم دوم آن هدفی که این عزیزان در راه آن حرکت کردند و در راه آن جان دادند همگی تلاش کنیم تا به سوی آن هدف حرکت کنیم و قطعاً باید تلاش کنیم تا به عنوان پیروان مکتب تشیع بر حفظ و اعتلای فرهنگ و آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و در مسیر آن گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین به تقارن شروع سال ۱۴۰۱ و روز‌های کاری آن با حلول ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: تقارن سال جدید و شروع روز‌های کاری با ماه مبارک رمضان قطعا نشانگر آن است که باید معنویت را بیش از پیش در کنار زندگی خویش قرار دهیم.

قائدی از تلاش‌ها و زحمات همکاران دانشگاه که در ایام تعطیلات نوروز جهت آماده سازی دانشگاه برای حضور دانشجویان تلاش کردند و فضای دانشگاه و محیط را برای آغاز کلاس‌های حضوری مهیا کردند تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد ۱۴۰۱ سال موفقیت آمیزی برای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.