اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی در قالب میزخدمت به ارائه چهار نوع خدمت متفاوت به تشکل‌های عشایری می‌پردازد.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: چهار خدمت متفاوت از جمله نظارت و حسابرسی تشکل‌های عشایری، آموزش ارکان و اعضای تشکل‌های عشایری، اعطای تسهیلات مالی و اعتباری و واگذاری اراضی و مستحدثات به تشکل‌های عشایری استان ارائه می‌شود.

او گفت: نظارت بر اجرای امور شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی عشایری و بررسی کلیه حساب ها، دفاتر، اسناد و نیز صورت‌های مالی آن ها؛ همچنین نظارت و رسیدگی به شکایات در رابطه با شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی عشایر استان در قالب نظارت و حسابرسی بر تشکل‌های عشایری صورت می‌پذیرد.

عصمتی پور گفت: مراحل اعطای تسهیلات ملی و اعتباری به تشکل‌های عشایری استان نیز شامل در خواست کتبی شرکت تعاونی عشایری در خصوص اخذ تسهیلات، معرفی شرکت تعاونی از سوی اداره به بانک یا صندوق عامل و انعقاد قراد داد بین طرفین، واریز تسهیلات به حساب شرکت تعاونی، ارائه دستور العمل توزیع تسهیلات از سوی اداره کل و توزیع تسهیلات برای انجام طرح است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: همچنین مراحل گردش کار برای واگذاری اراضی و مستحدثات نیز مشمول درخواست عشایر برای تسطیح اراضی، بررسی درخواست در اداره امور عشایر شهرستان، طرح موضوع درخواست در کمیته فنی استان، ارسال رأی کمیته به اداره امور عشایر شهرستان برای اخذ مجوز‌های مورد نیاز و تأمین اعتبار و اجرای پروژه می‌شود.

او گفت: استعلام از شهرستان (نیاز سنجی آموزشی) و یا تشخیص نیاز از سمت اداره کل، تأیید دوره آموزشی به همت دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره برداری سازمان، تأمین اعتبار از محل سه درصد آموزش و یا اعتبارات تملک استانی و برگزاری دوره آموزشی در مناطق عشایری نیز از مراحل مورد نیاز برای دریافت آموزش ارکان و اعضای تشکل‌های عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.