فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی

فرماندار شهرستان آمل از مسابقه طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی خبر داد.

سید عباس حسینی از تشکیل ستاد توسعه ایرا زادگاه و مزار علامه حسن زاده آملی در بخش لاریجان این شهرستان خبرداد و گفت: فراخوان مسابقه «طراحی بیت الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون  تدوین و اعلام شده است.

او می‌گوید:مسابقه طراحی بیت الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی (رضوان الله علیه) با رویکرد و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، عرفانی، بر اساس و شرایط مقررات ملی ساختمان، مرکز تحقیقات مسکن و آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهر سازی وزارت راه و شهر سازی برگزار می‌شود.

به گفته حسینی بر اساس فراخوان طراحی، بقعه در زمین موجود طبق فایل نقشه برداری شده بصورت مساحی و توپوگرافی موجود، طبق برنامه فیزیکی تهیه شده از سوی کارفرما، جهت دستیابی به اهداف جامع علمی، پژوهشی، فرهنگی، همراه با در نظر گرفتن مضامین و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، اعداد مقدس، عرفانی، همچنین ملاحظات اقلیمی سازگار با بافت منطقه، جهت تشرف علما حوزوی، اندیشمندان دانشگاهی، ارادتمندان داخلی و خارجی را فراهم می‌آورد.

او می‌گوید: جوایز در نظر گرفته شده برای این طراحی، رتبه نخست ۳۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۲۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته فرماندار شهرستان آمل ۳۰ اردیبهشت ماه مهلت پایانی فراخوان خواهد بود و جلسه بخش داوری در اول خردادماه امسال، واقع در روستای ایرا برگزار و نیز اعطای جوایز در ۲۷ تیرماه مصادف با عید سعید غدیر خم ساعت ۱۰ صبح در همان روستا برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار