مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان گفت: ۹۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که بیش از یک هزار میلیارد تومان برای آزادی آنها مورد نیاز است.

اسدالله گرجی‌زاده گفت: ۹۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که بیش از هزار میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است و با کمک خیران امکان آزادی تعدادی از این زندانیان جرائم مالی فراهم می‌شود.

به گفته او امیدواریم مردم مانند سال‌های گذشته در برنامه یک شهر یک ضیافت مشارکت کنند، برنامه نسبت به سال گذشته شروع خیلی بهتری داشت و از مردم نیکوکار اصفهان انتظار می‌رود شرایط کنونی زندانیان جرائم مالی و مشکلات خانواده‌های آن‌ها را درک کنند و برای آزادی آن‌ها مشارکت داشته باشند.

گرجی زاده اولویت آزادسازی را با زندانیانی دانست که مدت بیشتری در زندان بوده‌اند یا مبلغ بدهی آن‌ها کمتر باشد و گفت: شرایط افرادی که بتوانند اعتماد خیران را برای دریافت کمک و آزادسازی به دست آورند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد با همین اولویت‌بندی‌ها در نوبت دریافت کمک خیران قرار می‌گیرند.

او از آماده‌سازی ۹۵ پرونده برای جذب مشارکت خیران خبر داد و گفت: تحقیقات مقدماتی بر روی این پرونده‌ها انجام شده است و خیران می‌توانند با مطالعه این پرونده‌ها، برای آزادسازی زندانیان تصمیم‌گیری کنند.
میانگین بدهی هر زندانی ۴۰ میلیون تومان
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان میانگین هزینه لازم برای آزادسازی هر زندانی جرائم مالی در استان اصفهان را ۴۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: از کسانی که علاقه‌مند به حضور در برنامه یک شهر یک ضیافت هستند دعوت می‌شود که با اعلام مبالغ کمک خود، برای حضور در برنامه زنده ثبت‌نام کنند همچنین شهروندان می‌توانند هر مبلغی از کمک نقدی خود را از طریق مراجعه به ستاد دیه در کنار ساختمان دادگستری استان در خیابان نیکبخت و یا واریز به شماره حساب‌های ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ بانک صادرات و ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی، برای آزادسازی زندانیان در اختیار ستاد دیه قرار دهند.
آزادی ۷۵۳ زندانی در یک سال
او از آزادسازی ۷۵۳ زندانی در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیران استان اصفهان خبر داد و گفت: مبلغ بدهی این افراد ۲۷۵ میلیارد تومان بود که ۱۲۱ میلیارد تومان آن با گذشت شاکیان تأمین شد تأثیر گذشت شاکیان در آزادسازی زندانیان جرایم مالی با سهم ۴۴ درصدی، قابل توجه است.

گرجی‌زاده ۲۳ درصد هزینه آزادسازی زندانیان مالی در سال گذشته را با صدور احکام اعسار در دادگاه‌ها و مراجع قضائی دانست و گفت: جمع مبلغ اعسار به ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد همچنین سال گذشته مبلغ ۳۸ میلیارد تومان از طریق کمک مرکز و مردم جمع‌آوری و این مبلغ منجر به آزادی ۲۷۵ نفر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار