خواهر و مشاور کلیدی رهبر کره شمالی گفت پیونگ یانگ به سئول حمله نخواهد کرد مگر آنکه از جانب این کشور شاهد اقدامات تحریک آمیز باشد.

خواهر بانفوذ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد پیونگ یانگ در صورت حمله پیشگیرانه ارتش کره جنوبی، از تسلیحات هسته‌ای برای «از بین بردن» آن استفاده خواهد کرد.

کیم یو جونگ که عضو کمیسیون امور دولتی کره شمالی نیز است با تکرار موضع پیونگ یانگ مبنی بر اینکه سئول دشمن اصلی او نیست، گفت: کره جنوبی با کشور مجهز به سلاح هسته‌ای او برابری نمی‌کند.

خواهر رهبر کره شمالی با اشاره به اینکه کره شمالی دارای سلاح هسته‌ای است گفت: « تا زمانی که ارتش کره جنوبی اقدام نظامی علیه کشور ما انجام ندهد، هدف حمله ما تلقی نخواهد شد».

کیم یو جونگ هشدار داد در حالی که کره شمالی مخالف جنگی است که ممکن است شبه جزیره را در یک فاجعه مانند فاجعه دهه ۱۹۵۰ قرار دهد، اما بسته به اقدامات کره جنوبی، همه چیز ممکن است تغییر کند. او حتی از سناریویی پرده برداری کرد که در آن پیونگ یانگ نیروی رزمی هسته‌ای خود را بسیج می‌کند تا در آغاز جنگ ابتکار عمل را به دست گیرد و از خصومت‌های طولانی جلوگیری کند.

روز یکشنبه، کیم یو جونگ،  وزیر دفاع کره جنوبی، سو ووک را به عنوان یک آدم بی‌عقل و دیوانه رویارویی مورد انتقاد قرار داد. او همچنین به سئول هشدار داد که ممکن است به دلیل اظهارات بی پروا سو، با تهدید جدی روبه رو شود.

وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه درباره آمادگی نظامی سئول در بحبوحه تحریکات اخیر پیونگ یانگ صحبت کرد و گفت کشورش می‌تواند با دقت و سرعت به هر هدفی در شمال حمله کند. وی همچنین به توانایی کره جنوبی برای انجام حملات دقیق به منشاء هر حمله و امکانات فرماندهی و پشتیبانی آن اشاره کرد.

در اظهاراتی جداگانه، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره نیز روز یکشنبه در واکنش به این اظهارات گفت کره شمالی در صورت دست زدن کره جنوبی به اقدام نظامی خطرناک نظیر یک حمله پیش دستانه، با بی رحمی همه نیروی نظامی خود را به سمت نابودی اهداف اصلی در سئول و نیز ارتش کره جنوبی هدایت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
کره جنوبی فقط مجری تصمیمات و اوامر آمریکایی ها است .کره جنوبی استقلال ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۸:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
کره جنوبی مستعمره آمریکا است الان کره جنوبی میزبان سربازان آمریکا است زدن کره جنوبی همان زدن آمریکا است ‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
داره اشتباه میزنه
باید آمریکا رو بزنه
آخرین اخبار