کشف چوب و ذغال درختان ممنوعه تاغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف حدود ۷ تن ذغال قاچاق از نوع چوب درخت تاغ خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب درخت کمیاب تاغ و تبدیل آن به ذغال، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

او می‌گوید: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، خودروی نیسان حامل چوب درخت کمیاب تاغ را که از استان همجوار وارد مازندران شده بود را در شهرستان ساری شناسایی کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی مازندران خودروی نیسان حامل چوب تاغ پس از طی مسیر جهت تخلیه بارچوب در یک کارگاه تولیدی ذغال غیرمجاز در شهرستان جویبار متوقف شد.

او می‌گوید: ماموران ضمن توقیف خودروی نیسان در بازدید از انبار این کارگاه ذغال سازی، مقدار تقریبی ۷ تن ذغال آماده برای فروشو چوب‌های تاغ را کشف کردند.

به گفته سرهنگ محمدپور ارزش کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که ۲ متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنان نیز پلمب شد.

قطع درختان از جمله درختان و درختچه‌های کمیاب تاراج منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ذغال و چوب‌های مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان جویبار شد و کارگاهان این پلیس در حال شناسایی دیگر همدستان آن‌ها در استان مازندران و استان‌های دیگر می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.