بوستان بانوان در منطقه ۲ شهر قم احداث می‌شود

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای احداث بوستان بانوان در منطقه دو شهرداری قم در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 معصومه آمره با اشاره به نیاز و مطالبه جدی بانوان منطقه دو در خصوص فضا‌های اختصاصی ورزشی و تفریحی،گفت: به همین منظور در بودجه سال آینده احداث یک بوستان بانوان در این منطقه پرجمعیت شهر قم نهایی شده است.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم اصل و اهمیت توزیع متوازن و عادلانه فضا‌های سبز شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید شرایطی در شهر ایجاد شود تا دسترسی و استفاده از فضا‌های تفریحی و تفرجگاه‌ها به سهولت در دسترس تمام شهروندان قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه و جمعیت شهر قم را تشکیل می‌دهند،گفت: در برنامه ها، پروژه‌ها و اجرای تمام سیاست گذاری‌های شهری باید به پیوست‌های فرهنگی به خصوص خانواده و رفع نیاز‌های زنان از امکانات و خدمات شهری توجه لازم صورت بگیرد.

او گفت: ایجاد فضایی سالم با رویکرد اسلامی در راستای افزایش روحیه شادابی و نشاط بانوان، تامین فضا‌های ورزشی ویژه بانوان، تامین آرامش در نهاد مقدس خانواده در محیطی امن از ضرورت‌های توسعه و احداث پارک بانوان در سطح شهر است.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم گفت: بوستان بانوان با زمانبندی مناسب می‌تواند مورد استفاده همه همشهریان قرار گرفته و ضمن افزایش استفاده از فضا‌های سبز شهری موجب استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها و امکانات شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به حمایت شورای ششم از مطالبات بانوان امید می‌رود، شهرداری قم در سال پیش رو گام‌های موثرتری در حوزه نشاط اجتماعی زنان، که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، بردارد.

آمره در پایان با بیان اینکه تنها با توسعه و احداث پارک بانوان نمی‌توان مطالبات زنان را پاسخ گفت،گفت: باید نگاه حمایتی به حوزه زنان در ساختار‌های مدیریتی جدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
باید کنار هر بوستانی بوستانی برای بانوان وجود داشته باشه ...
آخرین اخبار