رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال خسارت سرمازدگی نسبت به پارسال ۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس گفت: دو موج سرما در اسفند پارسال و فروردین امسال، ۳۰۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی فارس را هدف گرفت.

محمودی می‌گوید: امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی با شدت بیشتری مناطق مرکزی و شمالی فارس را در بر گرفت تا جایی که در برخی مناطق برخلاف پیش بینی‌های انجام شده، دمای هوا به ۱۲ تا ۱۸ درجه زیر صفر رسید.

او گفت: امسال سرمازدگی در ۱۴ شهرستان شمالی و مرکزی فارس خسارت زد  که مرودشت با خسارت بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشترین و بعد از آن بیضا، اقلید، آباده و شیراز در رتبه‌های بعدی خسارت‌های سرمازدگی قرار گرفتند.

رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس گفت: در سرمازدگی اخیر ۲۳۰ هزار هکتار زمین زراعی که بیشتر زیر کشت گندم، جو، کلزا و سبزی و صیفی بود و ۷۵ هزار هکتار باغ‌های انار، انگور، گردو، بادام و سیب دچار خسارت شدند.

به گفته محمودی تنها ۱۵ درصد خسارت دیدگان مشمول بیمه کشاورزی هستند و می‌توانند از غرامت بیمه بهره‌مند شوند.

او درباره محصولات بیمه نشده گفت: گزارش خسارت از طریق استانداری به وزارت کشور ارسال شده است و انتظار داریم نمایندگان فارس هم برای تامین و تخصیص اعتبار خسارت سرمازدگی فارس پیگیری کنند.

به گفته رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس، پارسال در همین زمان، سرمازدگی ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به استان تحمیل کرد که امسال این رقم با ۴ برابر افزایش به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار