به مناسبت روز کودک فلسطینی، آمار‌های تازه‌ای از کودکان فلسطینی که در بند رژیم اشغالگر هستند یا به شهادت رسیده اند، منتشر شده است.

به مناسبت روز کودک فلسطینی که مصادف با پنجم آوریل هر سال است، انجمن اسیران فلسطینی امروز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ هزار کودک و از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون بیش از ۱۹ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است. گفته می‌شود برخی از این کودکان زیر ۱۰ سال بوده اند.

داده‌های انجمن اسرای فلسطینی حاکی از آن است که تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های اشغالی رژیم صهیونیستی تا پایان فوریه ۲۰۲۲ به حدود چهار هزار و ۴۰۰ زندانی رسیده است. در این میان، ۱۶۰ نفر از زندانیان کودک بوده اند. از آنجایی که این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند، علاوه بر اینکه در حین دستگیری مورد ظلم قرار می‌گیرند، از دوران کودکی خود از جمله ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

انجمن اسیران فلسطینی گفت که شهادت‌های ارائه شده توسط خردسالان نشان می‌دهد اکثر آن‌ها تحت نوعی شکنجه جسمی یا روانی توسط بازجویان صهیونیست قرار گرفته اند که این امر نقض آشکار قوانین، موافقت‌نامه‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های حقوق کودکان بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطینی، در سال گذشته میلادی ۷۸ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال به شهادت رسیده اند. همچنین ۱۷ کودک در کرانه باختری و ۶۱ کودک در نوار غزه شهید شده اند. در این میان ۲۶ کودک زیر ۸ سال و ۱۷ کودک بین ۹ تا ۱۲ ساله بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
این کافران جنایتکاران مظلوم کشان کودک کشان کودک آزاران شکنجه گران خبیث فاشیست نژادپرستان ضد حقوق بشر کافر صهیونیستی فلسطینیان را می کشند اونوقت شما فلسطینیان سربازان دژخیمان صهیونیستی را فقط زخمیشون می کنید !!!! اون صهیونیستهای کثافت کافر شما فلسطینیان رو اسیر می کنند و در زندانهای مخوفشان هزاران بلا سرتون می آورند اونوقت شما فقط زخمیشون می کنید !!! اون صهیونیستهای کافران ملعونین تمامیت ثروتهای فلسطینیان رو دارن به غارت می برند اونوقت شما فلسطینیان فقط زخمیشون می کنید تا کی می خواهید به این زندگی خفت خاری ذلت بارتان در فلسطین ادامه دهید زیر بار این فاشیستهای کافر صهیونیستی باشید کم کم دارید می روید توی ده 80 اشغالگری بر فلسطینتون چرا متحد و یکپارچه نمی شوید و این سوسکهای صهیونیستی رو یک بار برای همیشه تارومارشون کنید و به ازای هر یک نفر فلسطینی که می کشند باید 100 نفر از سربازان صهیونیستیشون رو بکشید مثل سوسکهای کثیف این شیاطین کافر اشغالگران رو امشیشون کنید زیر پاهاتون مثل سوسک له لوردشون کنید این صهیونیستها همانند سوسکهای توی چاه خلوو فاضلاب بو گندو هر جا برن مداوم در حال تخم ریزی و تکثیر شدن هستند و سال به سال داره بر تعدادشان در فلسطین افزوده می شود باید به طریق سوسک کشی این صهیونیستهای سوسکهای کثیف بی خاصیت سرطانزا رو بکشیدشون تمام فلسطین شده پر از این سوسکهای چاه خلووی کثافتهای نکبت صهیوستی که دارن از سر اندر پای کشور فلسطینیان بالا پایین می روند مقاومت اسلامی فلسطین باید مثل امشیکش سوسک کش قوی تارومار عمل کند مقاومت اسلای فلسطین وظیفه حقوق بشرانه انسانی اسلامی حفاظت از امنیت ملی فلسطینیان دارد و باید و هرچه سریعتر این سوسکهای خبیث کثیف نکبت صهیونیتی را بکشنشان و زنان کودکانشان و مال اموالشان را هم که از ثروت کشور فلسطین تهیه کردند به غنیمت خود درآورند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عاجلانه تمام کننده فتح نهایی پیروزمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا مقاومت اسلامی فلسطین متحد دست روی دست گذاشته و ضرب شصت مقتدرانه قدرتمندانه ایی در میدانهای مختلف نشان این صهیونیستهای کافر جنایتکار نمی دهد . ؟!!!! . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار