معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: وضعیت منابع آبی استان بحرانی و مدیریت مصرف آب در این شرایط ضروری است.

احمدرضا دالوند گفت: فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: یکی از چالش‌های جدی لرستان مسایل مربوط به فرهنگ مصرف است که باید زمینه استفاده صحیح از منابع آبی به مردم آموزش داده شود تا ضرورت صرفه جویی و حفظ منابع برای آیندگان نهادینه شود.

وی می گوید: باید در کوتاهترین زمان ممکن پر کردن چاه‌های غیر مجاز برداشت آب، در دستور کار قرار گیرد که گزارش دستگاه‌های اجرایی در نشست‌های آینده در خصوص اقدامات صورت گرفته مهم است.

دالوند بیان کرد: تکمیل سد‌های نیمه تمام می‌تواند بسیاری از مشکلات لرستان را برطرف کند چرا که ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب رواناب از لرستان خارج می‌شود و اگر سد‌ها تکمیل شود بسیاری از رواناب‌های موجود ذخیره خواهد شد.

وی همچنین هوشمندسازی چاه‌های آب در لرستان را ضروری دانست و گفت: اکنون بسیاری از کشاورزان، اراضی را با روش‌های سنتی آبیاری می‌کنند در صورتی که باید روش‌های نوین آبیاری گسترش یابد و مصرف آب شرب مدیریت شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای مدیریت مصرف آب ضروری است.

داریوش شاهون‌وند گفت: باید بهترین تصمیم در زمان ممکن گرفته شود تا موجب رضایتمندی مردم شود چراکه شاید اگر در گذشته تصمیمات مهمی گرفته می‌شد مشکلات کم آبی برای لرستان بوجود نمی‌آمد بنابراین برخی از مشکلات کنونی ناشی از کم کاری مدیران می‌باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید ظرف کمترین زمان نسبت به پر و مسلوب کردن چاه‌های غیر مجاز اقدام کنند که نیروی انتظامی در بحث امنیت و دستگاه قضایی در خصوص اجرای قانون، همراه دستگاه‌های اجرایی خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار