مقامی در نخستین نشست هیئت اندیشهورز حوزه اطلاع رسانی گفت: انعکاس جامع دستاوردهای دولت در قالب اقدامات دستگاههای اجرایی و ارتقا جایگاه روابط عمومی، از مهمترین اهداف هیئت اندیشهورز حوزه اطلاع رسانی استان است.
او گفت: برای تحقق هر چه بهتر این دو هدف متعالی میبایست در اولین گام، نظام مسائل روابط عمومی استان مشخص شود و باید با واکاوی کامل شرایط ببینیم جایگاه روابط عمومیها کجاست، سپس با بررسی نقاط ضعف و قوت موجود، مسائل مغفول مانده را مدنظر قرار دهیم.
به گفته مشاور استاندار روابط عمومی ادارات شهرستانی هم در این هیئت جایگاه ویژهای دارند و به طور خاص هدف گذاری شدهاند.
مقامی با تأکید بر جایگاه روابط عمومیها در انعکاس اقدامات دستگاهها، گفت: دستگاهها در راستای رفع مشکلات استان، برنامههایی دارند که باید به خوبی اطلاع رسانی شوند تا مردم بتوانند از این خدمات به درستی بهره برداری کنند.
او گفت: اعضای منتخب هیئت اندیشهورز حوزه اطلاع رسانی استان، یک جامعه نخبگانی است و انتظاری که از این هسته فکری میرود این است که با ایدهها و افکار تازه و همچنین آسیب شناسی شرایط موجود، به پویایی روابط عمومیهای دستگاهها کمک کنند.
مدیر روابط عمومی استانداری تلاش اعضا را شرط قوام و دوام هیئت اندیشهورز عنوان کرد و گفت: حفظ منزلت و شأنیت هیئت اندیشهورز به تک تک اعضای آن بستگی دارد.
او به پارهای از مشکلات روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: تدوین نظام مسائل حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومیهای استان ضرورت دارد.
مقامی گفت: در اغلب ادارات، افراد همزمان با حضور در روابط عمومی، چند پست سازمانی و حوزه فعالیتی دیگر هم دارند، که این مسئله، موضوع اطلاع رسانی درست و بموقع را تحتالشعاع قرار میدهد.
مدیر روابط عمومی استانداری فضای مجازی را از ظرفیتهای بسیار ارزشمند برای اطلاع رسانی برشمرد و گفت: تولید محتوای مناسب با فرهنگ و بوم منطقه میتواند به موفقیت روابط عمومی در انعکاس اقدامات و خدمات دستگاهها کمک کند.
او در ادامه از برنامه روابط عمومی استانداری برای برگزاری همایش بزرگداشت پروفسور معتمد نژاد گفت و گفت: برگزاری هر چه باشکوهتر این همایش ملی، مساعدت و همراهی همه دستگاهها را میطلبد.
به گفته مقامی؛ این همایش، آذرماه امسال و همزمان با سالروز درگذشت پدر علم ارتباطات برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی استانداری بر توجه ویژه روابط عمومیها در استفاده از ظرفیتهای استان تأکید کرد و گفت: استفاده عادلانه از ظرفیتهای کانونهای آگهی تبلیغاتی و مؤسسات مستندساز از مسائلی است که باید مد نظر مدیران روابط عمومی قرار گیرد.