دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: اگر مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان با همکاری دستگاه‌های حمایتی و متولی اشتغال حل نشود بدنه جامعه متزلزل می‌شود.

سید مصطفی بحرینی در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: این اقدامات با نیت خیر و دلسوزی انجام گرفته و اجر معنوی همه دست اندرکاران در نزد خدا محفوظ است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: فرد مجرم، امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند باید متنبه شود و با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سالم به جامعه را فراهم کند، اما خانواده وی مستوجب مجازات نیست و این خانواده‌ها باید حمایت مادی و معنوی شوند.

به گفته بحرینی، هرچند همه همکاران در سال گذشته به دنبال تامین منابع پایدار و درآمدزایی برای خانواده‌ها بودند و تمام تلاش خود را صرف خدمت رسانی به این قشر آسیب دیده کرده‌اند، اما در سال جدید خدمات باید با عزم بیشتر پیگیری و دنبال شوند.

او گفت: تمام تلاش خود را بکار گیرید تا ظرف یکماه آینده ساختمان انجمن حمایت  زندانیان افتتاح شود.

محسن انصاری‌منش، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: یکی از اولویت‌های هشتگانه سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۱فارس، توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان است.

او می‌گوید: مجرم در چارچوب قانون مجازات می‌شود، اما خانواده وی نباید با زندانی شدن سرپرست، از جامعه طرد و نادیده گرفته شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: برای تحقق این مهم، لازم است با استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران و نهاد‌های متولی و سازمان صنایع و معدن، برای این قشر آسیب دیده اجتماع اشتغالزایی کرد.

انصاری منش گفت: ایجاد کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، با همکاری صنایع، می‌تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده زندانیان داشته باشد.

او گفت: با پرداخت مستمری ماهیانه، مشکل خانواده‌های زندانیان حل نمی‌شود اگر نتوانیم منبع درآمد پایداری برای خانواده‌ها ایجاد کنیم آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: ما با کمک به زندانی و خانواده وی ابتدا به خودمان و جامعه کمک کرده‌ایم و کمک به خانواده‌ها نیز، فقط کمک مادی نیست کمک‌های معنوی، آموزشی و فرهنگی به خانواده‌های زیر پوشش انجمن حمایت، نقش مهمی در توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آنان دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: پارسال افزون بر ۱۹ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های زندانیان و ۲۸میلیارد ریال برای آزادی زندانیان و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت شده است.

محمود قربانی گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان، با هدف جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌پذیری اقشار در معرض خطر انجام می‌شود.

او گفت: انتظار می‌رود با همکاری صنعتگران و نیکوکاران، اشتغال پایدار برای آنان ایجاد شود تا خانواده‌های زندانیان زیر چتر حمایتی انجمن، از ناهنجاری‌های اجتماعی مصون باشند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: بحث اشتغال خانواده‌های زندانیان، اولویت انجمن حمایت در شیراز است و با جدیت پیگیری می‌شود.

قربانی گفت: ساختمان انجمن حمایت در ۴ طبقه آموزشی، اشتغال، فرهنگی و اداری به زودی افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار