در نخستین جلسه شورای اداری خرمشهر از ثبت بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر در قالب راهیان نور و مسافر نوروزی و کمبود نیروی انسانی در خرمشهر خبر داده شد.

نخستین نشست شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شلمچه میزبان بخش اعظم راهیان نور در کشور

سرهنگ محمد لویمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز گفت: در نوروز امسال از میان بیشتر ۹۰۰ نفری که از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند یادمان شهدای شلمچه ۳۷۵ هزار زائر را در خود جای داد که بخشی اعظمی از کارون‌های راهیان نور را شامل می‌شود.

به گفته او ۷۵ هزار نفر از زائران، سال نو را در یادمان شهدای شلمچه تحویل کردند که با توجه به امکانات محدود در منطقه، همه‌ی نهاد‌ها و ادارات خرمشهر تمام توان خود را به کار گرفتند تا به خوبی از این میهمانان میزبانی شود.

این مسئول گفت: توان شهرستانی جوابگوی مراسم ملی راهیان نور با این حجم از استقبال هموطنان نیست، اما تمرینی بود برای آن که در اربعین امسال تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران حسینی به کار گیریم.

سرهنگ لویمی از استقرار ۲۰۰ خادم در یادمان‌های خرمشهر خبر داد که به دلیل وجود حجم بیشتر جمعیت در شلمچه ۱۰۰ نفر از آن‌ها در این منطقه جنگی حاضر بودند.

فرمانده سپاه خرمشهر به ارایه آماری تفکیکی از حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی پرداخت و گفت: از میان زائران راهیان نور در خرمشهر ۳۵ درصد را دانشجو، هفت درصد را زائر کربلا خواند و گفت ۳۲ درصد نیز مردمی بودند و ۱۳ درصد باقی مانده سایر کاروان‌ها را تشکیل می‌دهد.

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خرمشهر

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در این نشست به آموزش دانش آموزان خرمشهری اشاره کرد و گفت: در راستای تعلیم و تربیت، ۴۵ هزار دانش آموز با تلاش ۲ هزار و ۳۰۰ معلم در خرمشهر در کلاس‌های حضوری بعد پایان تعطیلات نوروزی حاضر شدند.

او استقبال دانش آموزان برای حضور در کلاس‌ها را بیش از ۸۰درصد اعلام کرد و از فراهم نبودن بستر مناسب برای بازگشایی مدارس خبر داد.

سعید سیاحی گفت: هم معلم و هم اولیا از حضوری شدن مدارس استقبال کردند، اما آنچه باعث نارضایتی شده بحث برق است که نیاز است ترانس برق در برخی مناطق به ویژه نصب مرکز شهر در حد فاصل خیابان‌های امیرکبیر و خلیج فارس نصب شود چرا که در آن محدوده ۱۰۰ کلاس درس دایر است و شبکه برق فعلی پاسخگو نیست.

او به کمبود نیروی انسانی در مدارس هم پرداخت که بنا به گفته هایش حدود ۱۰۰ نیروی خدماتی و سرایداری در مدارس خرمشهر مورد نیاز است و نبود سرایدار منجر به سرقت اموال مدارس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در رابطه با کمبود معلم مقطع ابتدایی در این شهرستان نیز گفت: نیروی معلم در مقطع ابتدایی کمبود وجود دارد که سعی شده برای دایر بودن ۱۰۵ کلاس موجود از نیرو‌های معلم به صورت اضافه کاری استفاده شود که کارایی معلم را کاهش می‌دهد.

او در بخش دیگر سخنانش از اسکان ۱۵ هزار نفر در ایام نوروز در ۵۰ مدرسه و ۴۰۰ کلاس درس خرمشهر خبر داد.

تغییرات مثبت پیش روی خرمشهر

فرماندار خرمشهر در این نشست، گفت: در پی سفر رییس جمهور به خرمشهر و تشکیل ۲ کارگروه ویژه برای رفع مشکلات آبادان و خرمشهر قرار است تغییراتی در خرمشهر رخ دهد.

بنا به گفته‌های نادر عمید زاده بیمارستان قلب طبق برنامه سفر رئیس جمهور باید مرداد ماه تحویل وزارت بهداشت برای تجهیز شود و تلاش می‌شود تنها بیمارستان مرزی کشور در شلمچه تا سوم خرداد تکمیل و تجهیز شود.

او گفت: این بیمارستان مرزی هم به جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفری روستا‌های غرب کارون و هم زائران حسینی در موسم اربعین و همچنین گ فعالان اقتصادی در مرز شلمچه خدمات ارائه خواهد کرد.

فرماندار خرمشهر به مشکل حوزه آب و فاضلاب این شهرستان اشاره کرد و از اجرایی شدن ۴۰۰ میلیارد پروژه در قالب طرح ملی، اتصال خطوط انتقال آب غدیر به روستا‌های های غرب کارون و راه اندازی ۲ دستگاه آب‌شیرین کن در خرمشهر و مینوشهر برای بالا بردن کیفیت آب شرب در خرمشهر به عنوان پروژه‌های تعریف شده در سال جدید یاد کرد.

او در ادامه تنش آبی در فصل گرم سال را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به بارش‌های کم در کارون و کرخه امسال تنش آبی رخ خواهد داد که از کشاورزان در خواست می‌شود با توجه به اولویت مصرف شرب با مجموعه شهرستان همکاری کنند و جهاد کشاورزی نیز کشت جایگزین را در نظر بگیرد.

عمید زاده در ادامه از هوشمند سازی برق برای نخستین بار در خرمشهر خبر داد و گفت: هوشمند سازی برق منازل در مینوشهر به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

او بر لزوم شرکت مدیران در نماز جمعه و جهادی عمل کردن آن‌ها تاکید کرد.

تخصص و تعهد ملاک تغییرات مدیریتی

امام جمعه خرمشهر با اشاره به انتصاب مدیران، گفت: در انتصابات دولت تغییراتی ایجاد می‌شود باید در انتخاب افراد دقت شود و یک فرد متخصص و متقی و متعهد انتخاب شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور یکی از مشکلات خرمشهر را عدم ثبات مدیریتی برشمرد و انتخاب نادرست و نگاه سیاسی را از جمله علت‌های بی ثبات کی مدیریتی در خرمشهر دانست.

او در این نشست به سفر رئیس جمهور به خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به خرمشهر موضوعیت داشت و در تاریخ نظام جمهوری اسلامی قابل تحسین است و الان نوبت ماست که دست به دست هم دهیم تا از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات استفاده کنیم

امام جمعه خرمشهر همچنین بر لزوم به شرکت مسئولان دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در نمازجمعه تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در نمازجمعه هر هفته برنامه تا مردم قادر به مطرح کردن مسائل و مشکلات خود با دستگاه مورد نظر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.