رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان از آسیب پذیرترین مناطق کشور در دوران شیوع کرونا است.

ارسلان سالاری گفت: گیلان که همواره میزبان مسافران زیادی در طول سال است و کمبود زیرساخت در حوزه بهداشت و درمان هم دارد، از آسیب پذیرترین استان‌های کشور در بحران کرونا است.

بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین ماه، ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند.

بازگشایی مدارس، سلامت مردم را تهدید می‌کند

به گفته او با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطمئنا در صورت ورود سویه جدید ویروس کرونا، خطرات بسیاری، سلامت مردم را تهدید می‌کند که نیاز است با هم اندیشی بیشتر مانع از آن شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: باید راهکاری برای ترغیب هر چه بیشتر مردم برای تکمیل واکسیناسیون کووید ۱۹ اندیشید.

شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت نمی‌شود

آقای سالاری گفت: در فرآیند نظارت‌ها مشخص شده است که شیوه نامه‌های بهداشتی کاملا رعایت نمی‌شود، به همین سبب نظارت بر واحد‌های آموزشی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باید با آموزش‌های مستمر جدی گرفته شود.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او همچنین بر تسریع در پرداختی پزشکان خانواده، تشدید نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی، تشدید همکاری‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی طرح‌های محرومیت زدایی سپاه، کاهش اختلافات در ثبت مغایرات واکسن کرونا و همچنین بهبود شاخص‌های بهداشتی در شهرستان‌ها تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.