پنتاگون: خواسته ما پایان جنگ با حاکمیت کامل اوکراین است

سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی مدعی شد روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده و جنگ باید با حاکمیت اوکراین پایان یابد.

جان کربی در مصاحبه اختصاصی با الجزیره گفت: «به سختی می‌توان فهمید که نتیجه جنگ در اوکراین چه می‌شود. همچنین نمی‌دانیم این جنگ چقدر طول خواهد کشید. نیرو‌های روسیه در حال حاضر بر جنوب و شرق اوکراین متمرکز هستند. به عقیده ما مقامات روسی در خصوص جنایات مرتکب شده در اوکراین باید پاسخگو باشند.»

سخنگوی پنتاگون با اشاره به روند صلح و پایان درگیری‌ها مدعی شد: «ما هیچ فشاری بر زلنسکی وارد نخواهیم کرد. بهتر است مسائل را به پوتین و زلنسکی بسپاریم تا به توافق برسند. ما از هرگونه مذاکره صلح حمایت می‌کنیم.»

اظهارات اخیر پنتاگون درپی سخنان بایدن است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به خاطر اقداماتش در اوکراین «جنایتکار جنگی» خطاب کرده بود. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به درگیری‌ها در اوکراین، از اتفاقات ماریوپل با عنوان «یک جنایت جنگی بزرگ» یاد کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در یادداشتی اعتراضی به جان سالیوان، سفیر آمریکا تأکید کرد که اظهارات «غیرقابل قبول» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ولادیمیر پوتین روابط دوجانبه را تا مرز فروپاشی پیش برده است.

با این وجود، کارشناسان آمریکایی تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو را درست نمی‌دانند. چندی پیش سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که بحران کنونی اوکراین هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و روسیه و آمریکا باید شروع به بازسازی روابط خود کنند.

این گسست دیپلماتیک در حالی روی می‌دهد که آمریکا و ده‌ها کشور اروپایی بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌‌اند که اقتصاد، صنعت فضایی، مؤسسات مالی و مشاغل را دربر می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار