عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که این کمیسیون، هفته آینده حادثه حرم امام رضا(ع) را بررسی می‌کند.

این خبر را آقای فداحسین مالکی به دنبال حمله یک فرد به سه روحانی در حرم امام رضا(ع) داده؛ اتفاقی که موجب جان باختن یک تن و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

گفته می‌شود فرد ضارب تبعه افغانستان است البته پس از وقوع جرم دستگیر شده؛ در این حمله حجت‌الاسلام محمد اصلانی با ضربه چاقو جان باخت.

رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور پیگیری داده است؛ آقای رئیسی گفته این حادثه را "عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی" انجام داده‌اند.

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در بیانیه ای گفت "با توجه به اهمیت و حساسیت های موجود در پرونده و ادامه بازجویی های تخصصی"، اطلاعات تکمیلی را در آینده می دهد.

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور به دادستان مشهد نامه زده و دستور بررسی داده است؛ او این اتفاق را "جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری" اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی هم اعلام کرد برای این اتفاق در دادسرا پرونده تشکیل شده است.

مجلس هم امروز حمله به زائران حرم امام رضا(ع) را "جنایت هولناک" خواند و آن را محکوم کرد.

تعدادی از گروه های افغانستانی، استادهای حوزه و دانشگاه و اصحاب رسانه افغانستانی، در بیانیه‌ای هدف حادثه دیروز را "تفرقه انداختن بین مسلمین" دانسته اند.

این گروه‌ها با دعوت ایرانیان به صبر و برادری، خواهان مجازات هرچه زودتر عاملان شده‌اند.

آقای مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از برگزاری جلسه ای با حضور وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات برجام خبر داد؛ به گفته او این نشست روز شنبه برگزار می شود.

 

برچسب ها: مجلس ، حرم مطهر رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار