مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از تأثیر بسزای شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش اشتغال‌زایی خبر داد.

یاسر امینی در جلسه با معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش اشتغال‌زایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تأثیر بسزایی دارند.

او می‌گوید: تولید کالای باکیفیت و قیمت مناسب، جلوگیری از خروج ارز در رسیدن به بالاترین سطح خودکفایی، از دستآورد‌های مهم شرکت‌های دانش‌بنیان است که منجر به پیشبرد اهداف شعار مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان بمنظور هم‌افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصادی و تجاری‌سازی دانش‌محور، با استفاده از حوزه‌های فناوری برتر به یاری صنعت و تولید آمده و می‌توانند به افزایش بهره‌وری و کارآفرینی کمک کنند.

به گفته امینی در حال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران فعالیت دارند که با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی، زمینه انتقال فناوری و ارتقاء بهره‌وری نیز فراهم می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران نیز در این نشست، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مشاوره‌های تخصصی و کمک به راه‌اندازی و حمایت واحد‌های تحقیق و توسعه، می‌توانند نقش بسزایی در افزایش کیفیت محصولات داشته باشند.

به گفته علی معتمدزادگان با همکاری متقابل علمی، پژوهشی و فناوری بمنظور بسترسازی مناسب برای تجاری سازی فناوری و توسعه کارآفرینی، می‌توان شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت همه جانبه قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.