کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از وزش باد شدید در این استان خبر داد.

یحیی قائنی پور گفت: روز گذشته وزش باد در سطح خراسان رضوی به خصوص در نوار شرقی استان شدید بود و امروز و همچنین فردا این وضعیت با شدت کمتری در سطح استان ادامه دارد.

او گفت: بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با ۸۶ کیلومتر در ساعت ثبت شده است همچنین وزش باد روز گذشته در بیشتر نقاط شرقی و شمالی استان از جمله مشهد با پدیده گرد و غبار و خاک همراه بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز به صورت موقت در خراسان رضوی شاهد ابرناکی هستیم که احتمال بارش در نواحی مرتفع شمال استان را ممکن می‌سازد.

قائنی پور گفت: دمای هوا فردا و پس فردا با شیب تندی روند افزایشی خواهد یافت، ولی امروز انتظار داریم دمای هوا نسبت به روز گذشته در نیمه شمالی استان ۲ تا ۳ درجه کاهش داشته باشد.

او گفت: انتظار می‌رود روز جمعه، پدیده گرد و غبار نیز در پی افزایش سرعت و شدت وزش باد رخ دهد که این پدیده می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز در گرم‌ترین ساعات دمای مشهد نسبت به روز گذشته با سه درجه کاهش به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

قائنی پور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۹ درجه بالای صفر و مه ولات با ۳۵ درجه بالای صفر به عنوان خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان به ثبت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.