استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش‌های میدانی دانشگاه‌ها در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همانند چراغ راهنما است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش‌های میدانی دانشگاه‌ها در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همانند چراغ راهنما است و باید این پژوهش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی مبنا قرار گیرد و دانشگاه‌ها پشتیبانی علمی و ارائه طرح و مدل برای حل معضلات داشته باشند.

حسین مدرس خیابانی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده؛ افزود: در حوزه هنر نیز باید مستند‌های فاخری برای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان تهیه شود.

استاندار گفت: اشتغال و توانمندسازی مهمترین راهکار برای مقابله بامعضلات و آسیب‌های اجتماعی در این استان است و اگر بتوانیم بستر اشتغال را فراهم کنیم قطعاً از معضلات کاسته می‌شود.

او فقر، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، مواد مخدر، بزهکاری‌های اجتماعی، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، بازماندگان از تحصیل، قاچاق سوخت و قاچاق انسان را از شاخص‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان عنوان کرد و اظهارداشت: برای این معضلات راهکار مشخص و تدوین شده ارائه شود.

مدرس خیابانی راهکار دوم بعد از فراهم کردن اشتغال برای مقابله با آسیب‌ها را فراهم کردن زمینه ورزش برای جوانان عنوان کرد و ورزش را گام مهمی در کاستن از انواع معضلات دانست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار