مولوی حنفی گفت دولت سرپرست از سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف حمایت می کند.

هن ریومن رئیس شرکت سی‌ان‌پی‌سی‌آی چینی در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست، علاقه‌مندی خویش را برای ازسرگیری سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز کرده است.

 انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان بامداد امروز چهارشنبه(17حمل) در صفحه تویترش نوشته:" مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء طالبان روز گذشته با هن ریومن (Hanuman) رئیس شرکت بین المللی سی‌ان‌پی‌سی‌آی (CNPCI) کشور چین دیدار کرده است".

به گفته سمنگانی هن ریومن در این دیدار با ابراز اطمینان از تامین امنیت در افغانستان، علاقه‌مندی‌شان را برای از سرگیری سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز کرده است.

مولوی حنفی در این دیدار گفته حکومت طالبان از فعالیت‌های اقتصادی و به‌خصوص سرمایه‌گذاری خارجی درعرصه‌های مختلف در کشور استقبال می‌نماید.

حنفی از فراهم نمودن زمینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در افغانستان و آمادگی دولت طالبان برای همکاری همه‌جانبه با شرکت‌های خارجی در تطبیق پروژه‌های مختلف اطمینان داده است.

با سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد طالبان در افغانستان علاقه‌مندی سرمایه گذاری نهاد‌های تجارتی چین در این کشور افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.