برای تحقق عینی و عملی شعار سال کمیته ویژه "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تشکیل کمیته ویژه تحقق شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" در این شرکت خبرداد و گفت: در این کمیته که از صاحبنظ نظران و متخصصان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز حضور دارند برنامه‌های عملیاتی و کاربردی برای حمایت از تولید دانش بنیان تدوین و اجرا می‌شود.

سید مصطفی هاشمی گفت: شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی چهاردهمین شعار سال معظم له با رویکرد اقتصادی است.

او گفت: درنام گذاری شعار سال در دهه اخیر، تماماً بر موضوع «تولید» و «اقتصاد ملّی» تاکید شده و راه رسیدن به آن «تولید دانش بنیان» است.

به گفته هاشمی، انتخاب شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در راستای ارتقای تولید بیشتر بر پایه دانش داخلی و در راستای تلاش حداکثری از سوی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و در کل همه مردم برای پیشروی اقتصاد کشور است و در این زمینه نقش دولت نیز حمایتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، به جلسه با استاندار فارس و انتظارات دکتر ایمانیه از شهرک‌های صنعتی بعنوان یکی از دستگاه‌های اصلی برای تحقق شعار سال اشاره و از تدوین برنامه‌هایی برای تحقق شعار سال با رویکرد حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش بنیان و توسعه اشتغال خبر داد.

او گفت: برخی از برنامه‌ها که در حوزه اختیارات این شرکت است عملیاتی و برخی برنامه‌ها که نیاز به مصوبه ملی دارد دارد بعنوان پیشنهاد استان به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال شده است.

هاشمی از مهمترین برنامه‌های امسال را مطالعات و امکان سنجی و مکان یابی ایجاد شهرک صنعتی تخصصی شرکت‌های دانش بنیان با هدف بستر سازی برای استقرار واحد‌های دانش بنیان و تسهیل در روند تجاری سازی و تولید صنعتی محصولات دانش بنیان اعلام کرد.

او گفت: امیدواریم با حمایت و همراهی سایر دستگاه‌های استانی بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از در نظرگرفتن بخشی از زون‌های اراضی قابل واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی تقاضامحور، بدون مزایده انجام خواهد شد.

او همچنین از انجام طرح شناسایی واحد‌های صنعتی مستعد دانش بنیان شدن و کمک و هدایت آن‌ها برای این امر خبر داد و گفت: برای تسریع در این موضوع علاوه بر استفاده از متخصصان، اعتباراتی نیز اختصاص خواهد یافت.

هاشمی همچنین بر فعال سازی تمامی ظرفیت‌ها در فن بازار منطقه‌ای فارس و مرکز مبادلات نظام پیمانکاری فرعی فارس برای تقویت و گسترش ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد.

او گفت: در این زمینه بستری برای احصای توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و نیز نیاز‌های واحد‌های صنعتی به دانش و فناوری و ارتباط بین این مجموعه‌ها فراهم می‌شود.

این مقام مسئول به ظرفیت‌های موجود در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی در شیراز اشاره و گفت: این مجموعه هانیز با هدف جذب شرکت‌های دانش بنیان به فعالیت می‌پردازند و زیرساخت ۱۰ هکتار زمین جهت واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنایع شیمیایی و نفت وگاز بصورت شرایط اقساط و بدون مزایده فراهم شده که تاکنون ۳۴ شرکت دانش بنیان و مشاور در مرکز خدمات کسب و کار مستقر و ۴ قرارداد واگذاری زمین در شهرک تخصصی صنایع شیمیایی منعقد شده است.

در این جلسه پیشنهاد‌ها و برنامه‌ها برای تحقق شعار سال در شهرک‌های صنعتی استان مطرح و درخصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار