بیش از ۷ میلیارد تومان سهم اهدایی مردم خراسان جنوبی در بازسازی عتبات

در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات در خراسان جنوبی توسط مردم جمع آوری شده است.

استاندار خراسان جنوبی در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که با محوریت بررسی و تصویب برنامه‌های سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در بازسازی عتبات مقدسه، جزو استان‌های پیشرو می‌باشد، بسیار قابل تقدیر و ارزنده است.

قناعت  گفت: برنامه اصلی ستاد باید بر این مبنا پایه گذاری شود که سطح مشارکت مردم توسعه یابد، به این معنا که اگر در حال حاضر این حجم از کمک‌ها مثلاً از حدود ۳۰ درصد جمعیت استان حاصل می‌شود، در پایان سال ۱۴۰۱ این رقم خیلی بیشتر شود و درصد کثیری از جمعیت استان در این امر خداپسندانه دخیل شوند.

او  گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات، نتیجه یک نگاه اعتقادی و آرمانی است و همین نگاه اعتقادی است که سبب شده هر کس از هر قشر و گروهی در طرح توسعه عتبات مشارکت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر کس به نوعی و در هر سطح و رتبه‌ای تمایل دارد به گونه‌ای ارادت و علاقه خود را به ائمه نشان دهد و این موضوع هیچ ارتباطی به تمکن مالی افراد ندارد.

او گفت: خراسان جنوبی، مردمانی با اصالت، متدین و فرهنگی دارد که اگر چه به لحاظ سطح درآمدی و وضعیت اقتصادی به نسبت دیگر استان ها، جایگاه پایین تری دارند، اما از نظر کمک به ستاد عتبات عالیات، پیشتاز هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات در استان توسط مردم جمع آوری شده است.

جوینده گفت: مشارکت مردم متدین و با ایمان خراسان جنوبی همیشه باعث شده  همیشه از سرانه کشوری بالاتر باشیم.

او گفت: در طرح فرش بافی بانوان استان در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی در استان مشغول به بافت قالی هستند که پارسال ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از محل فرش بافی و فروش فرش‌های بافت شده توسط بانوان استان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی همچنین از جدید‌ترین وقف برای عتبات عالیات خبر داد و گفت:در شهرستان فردوس ۴ هکتار باغ پسته و ۱۲ ساعت آب چاه و دو هزار اصله درخت وقف برای بازسازی عتبات و عالیات شده است.

او از ۲۳ برنامه پیشنهادی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در امسال خبر داد و گفت: توسعه و گسترش ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، اجرای طرح بنای نور در سراسر استان، ادامه و تشویق مردم برای وقف املاک و اشجار در قالب موسسه وقف سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی است.

جویند ادامه طرح بزرگ قالی بافی توسط خواهران استان، اجرای طرح برکت در استان با موضوع کسر حقوق، هبه کردن درختان مثمر و جمع آوری محصولات استراتژیک کشاورزی مثل زرشک، پسته، زعفران، عناب و کراویه، استفاده از ظرفیت‌های صدا وسیما و جراید محلی برای فرهنگ سازی و آگاهی بیشتر مردم برای ترویج ارزشمند امر بازسازی عتبات مقدسه از دیگر برنامه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار