عمران خان خواستار تشکیل یک کمیسیون ویژه تحقیقاتی برای بررسی نامه تهدید آمیز آمریکا شد.

نخست‌وزیر پاکستان دیروز (سه‌شنبه) با یک گروه حقوقی در خصوص ابلاغیه دیوان عالی کشور مشورت کرد و قرار است وکلای او امروز (چهارشنبه) برای تشکیل کمیسیون به دادگاه عالی مراجعه کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی جئونیوز اسلام آباد، به گفته برخی منابع، عمران خان معتقد است که توطئه بین المللی در نشست امنیت ملی به رسمیت شناخته شده و او خواستار بررسی در این خصوص و نیز درباره افراد منحرف و گفتگو‌های غیررسمی شده است.

هفته گذشته، عمران خان، پیش از جلسه رای اعتماد پارلمان گفت نامه‌ای تهدیدآمیز از جانب آمریکا دریافت کرده که واشنگتن دولتش را به دلیل اینکه او نپذیرفته در خاکش پایگاهی نظامی داشته باشد، برکنار خواهد کرد. پیش از این کاخ سفید تلاش برای برکناری «عمران خان» از قدرت را تکذیب کرد. با این وجود وزارت خارجه پاکستان کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

برخی از منابع نیز از توطئه امارات که به دنبال تشویق یا اجبار کشور‌ها برای پیوستن به روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، برای عزل عمران خان گفتند، زیرا سیزدهم نوامبر سال ۲۰۲۰ عمران خان گفته بود، پاکستان از سوی برخی کشور‌ها برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تحت فشار است. او ماهیت این کشور‌ها را مشخص نکرده بود، اما چند روز پس از این اظهار نظر و به طور مشخص در هجدهم نوامبر‏، امارات اعلام کرد صدور روادید سفر را برای شهروندان سیزده کشور معلق کرد که پاکستان یکی از این کشور‌ها بود.

عمران خان که از زمان نخست وزیری در پاکستان سیاست خارجی مستقلی را از خواسته‌های غرب اتخاذ کرد، دو ماه پیش به دعوت رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کرد. در پی تنش‌های اوکراین، جامعه بین المللی پاکستان را تحت فشار قرار داد تا آشکارا حمله روسیه را محکوم کند، اما دولت عمران خان سیاست واکنش متوازن را در پیش گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا = تهدید بین المللی
آخرین اخبار