یک مقام روس اعلام کرد مسکو اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نئونازی‌های در حوادث بوچا دست دارند.

«واسیلی نبنزیا» ز وجود شواهد و قرائنی خبر داد که نشان دهنده دست داشتن نئونازی‌ها در تیراندازی به غیرنظامیان در شهر بوچا است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه ویژه شورای امنیت، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به نادیده گرفتن عمدی تخلفات گردان‌های ملی گرایان افراطی متهم کرد. از سوی دیگر نماینده چین اعلام کرد همه اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره حوادث بوچا باید مستند و با ادله و شواهد باشد.

محمد جمعه، خبرنگار شبکه آر تی در واشنگتن در گزارشی با اشاره به برگزاری جلسه شورای امنیت درباره اوکراین به سبب ادامه ادعا‌های غرب و طرح اتهامات علیه روسیه گفت: نماینده روسیه در ابتدای سخنان خود پیامی برای رئیس جمهور اوکراین که حضور مجازی در نشست داشت ارسال کرد و وی را به مخالفت با اجرای توافقنامه مینسک متهم و تاکید کرد نئونازی‌ها جنایاتی ضد انسانی در دنباس مرتکب می‌شوند.

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان نبنزیا آمده است: نبنزیا نگاه‌ها را به ادعا‌ها و اقدامات فریبکارانه غرب علیه روسیه و رد درخواست روسیه برای برگزاری جلسه شورای امنیت و حمایت از ادعا‌های کی‌یف درباره حوادث بوچا جلب و تلاش‌های کشور‌های غربی را برای متهم کردن ارتش روسیه و رفتار‌های هیستریک علیه این کشور محکوم کرد. نماینده روسیه همچنین تاکید کرد روسیه ادله و شواهد زیادی برای محکومیت ملی گرایان افراطی به سبب ارتکاب جنایات و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر‌های انسانی در اختیار دارد.

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان نبنزیا آمده است: بدون شک جلسه از موضعگیری‌های ضد روسی غرب خالی نبود و نمایندگان چین، هند، امارات و برخی دیگر از کشور‌ها نیز در سخنان خود مواضع متفاوتی اتخاذ کردند و خواستار حل و فصل دیپلماتیک این مسئله شدند.

پیش از این «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهارات خود برای شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد اوکراین شاهد «وحشتناک‌ترین جنایات جنگی پس از جنگ جهانی دوم» است و روسیه قصد دارد اوکراین را به برده‌ای خاموش مبدل کند. اظهارات زلنسکی در چهل و یکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین مطرح شد و نیرو‌های اوکراین مدعی هستند که پس از تصرف شهر بوچا از سوی نیرو‌های روسیه، ۳۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این در حالیست که سفیر روسیه در سازمان ملل پیشتر نیز با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره کشتار در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، اعلام کرد مسکو صدها یا شاید هزارها مدرک ویدئویی، از افرادی داریم که می‌توانند درباره جنایات ملی‌گرایان اوکراینی شهادت دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار