کره جنوبی از بیم حمله احتمالی پیونگ یانگ خواستار استقرار تجهیزات راهبردی آمریکا در شبه جزیره کره شد.

مشاوران یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به واشنگتن و گفتگو با مقامات آمریکایی خواستار بازگشت تجهیزات راهبردی واشنگتن شامل بمب افکن‌ها و زیردریایی‌های هسته‌ای به شبه جزیره کره شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه دستیاران سیاست خارجی و امنیتی رئیس جمهور منتخب کره جنوبی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کردند و این در حالی است که یون به دنبال حضور امنیتی پایدارتر به منظور بازدارندگی در برابر کره شمالی است که آزمایش تسلیحات خود را افزایش داده است.

پارک جین، نماینده چهار دوره پارلمان کره جنوبی که ریاست این هیئت را بر عهده داشت در این خصوص گفت: استقرار دارایی‌های راهبردی یک عنصر مهم برای تقویت بازدارندگی گسترده است و این موضوع به طور طبیعی در طول بحث‌ها مطرح شد.

او گفت: هر دو طرف راه‌هایی را برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای گسترده آمریکا در مذاکرات هماهنگ سازی اقدامات در برابر تهدید کره شمالی بررسی کردند. هدف از این سفر همچنین تعیین یک نشست زودهنگام با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

یون سوک یول از حزب مخالفان موسوم به حزب قدرت مردم در ۱۹ اسفند با ۴۸/۶ درصد آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار