رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت : تحول در فعالیت ها، رسالت و نگاه حوزه هنری با رویکرد‌های جدید بوم گرایی و استفاده از ظرفیت‌های زیست بوم منطقه است.

آقای سید محمد حسین بلاغی در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت : حوزه هنری پایگاه نسل جوان و حزب اللهی دانست.

 مسایل اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی در این قالب ارائه و گفتمان سازی می‌شود.

مردم گرایی رویکرد بعدی است که ایجاد و تقویت هسته‌های هنری و مردمی کردن هنر انقلاب یک اصل است و باید به دست مردم و جریان‌های مردمی اتفاق بیفتد.

تقویت هسته‌های مردمی در مناطق مختلف استان در اولویت است، همچنین بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه تولید شده و در حوزه تجسمی بیش از ۲ هزار اثر تولید خواهد شد، در حوزه مخاطب نسل جوان و نوجوان و فضای مجازی به صورت جدی ورود می‌کنیم.

 اصلی‌ترین متولی بخش هنر انقلاب در کشور، حوزه هنری است که در تولید و نشر ارزش‌های انقلابی فعالیت‌های چشمگیری داشته است، علاوه بر این، اصلی‌ترین سرمایه این عرصه، نیروی انسانی و جامعه هنری هستند و ما هنرمندان بهنام و موفقی در این عرصه داریم.

 شهید آوینی یکی از پدیده‌های انقلاب اسلامی بود و در حوزه فرهنگ و هنر ظهور وی یک اتفاق ارزشمند است، مبانی هنر انقلاب پیام مشهور و کوتاه، اما غنی درباره هنر انقلاب است، امام راحل هم هنر را ترسیم کننده جنگ فقر و غنا، ترسیم نقاط کور و مبهم آسییب‌های اجتماعی و رسیدن به هویت و استقلال فکری بیان می‌کنند.

۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب و ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب نام گذاری شده تا در این هفته، اندیشه و دیدگاه‌های شهید آوینی و تعریف خاستگاه و مبانی هنر انقلاب بهتر و بیشتر ارائه شود.

شهید سید مرتضی آوینی، مستندساز، عکاس، روزنامه نگار، نویسنده و نظریه پرداز «سینمای اسلامی» ایرانی بود که در ۲۱ شهریور سال ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شد و در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در ۴۵ سالگی در منطقه فکه خوزستان بر اثر اصابت ترکش مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.