با تملک دارایی ها

بانک ها اقتصاد کشور را در دهه ۹۰ نابود کردند

وزیر اقتصاد می گوید: یکی از دلایلی که در دهه ۹۰ اقتصاد کشور از بین رفت، منفی و صفر شدن تشکیل سرمایه ناخالص کشور بود زیرا دولت و بانک‌ها نقش آفرینی‌ خود را در تملک دارایی‌ها ایفا نکردند.

احسال خاندوزی گفت: مسئله دیگر در رابطه با نقش آفرینی تامین مالی توسعه است. دولت و بانک‌ها نقش آفرینی‌های سنتی خود را در تملک دارایی‌های سرمایه ایفا نکردند. به همین دلیل در نقش آفرینی تامین مالی توسعه فراگیر و برخورداری گروه‌های حاشیه‌ای کمک به سزایی خواهیم کرد.

به گفته او با این دیدگاه، وزارت اقتصاد یک محور چهار گانه در بخش‌های سیاست اعتباری، رفع ناترازی، سیاست‌های مربوط به به حوزه‌ی راهبرد‌های فناورانه، راهبرد‌های تنظیمی که تنظیم گری‌های خاصی را انجام دهند، در نظر گرفته است و تا آخر فروردین این محور ها را در اختیار مدیریت شبکه بانکی قرار می دهد.

وزیر اقتصاد گفت:به جهت نقش ویژه بانک‌ها در زمینه تامین مالی، وزارت اقتصاد دو مسئله را برای آن‌ها حائز اهمیت می‌داند. مسئله اول در رابطه با خود شبکه بانکی است، به دنبال این هستیم که هر نوع تمهیداتی در رابطه با بالا بردن درجه سلامت شبکه بانکی انجام دهیم تا شاخص‌های مرتبط با شبکه بانکی ارتقا پیدا کند.

به گفته وزیر اقتصاد الان از مجموع ۳۲ بانک و موسسه در کشور، تعداد زیادی به هر بهانه‌ای دارای شرایط حداقلی نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار