زئیس اورژانس فسا از افزایش ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی، آمار حوادث ترافیکی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان فسا افزایش ۲۵ درصدی و تعداد کشته‌های تصادفات افزایش ۵۰ درصدی داشت.

غلامعلی حیدری از اعزام آمبولانس‌های این مرکز به ۱۳۰ ماموریت ترافیکی خبر داد و گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در این حوادث ۱۸۵ مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس فسا به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹ نفر نیز در این حوادث جان خود رو از دست دادند.

به گفته او، در این مدت، اورژانس ۱۱۵ فسا با ۱۷ پایگاه فعال، دو ایستگاه سلامت نوروزی و استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی کرد.

دبیر اجرایی طرح سلامت نوروزی شهرستان فسا گفت: در طول این مدت تعداد سه هزار و ۲۴۴ تماس با این مرکز توسط شهروندان صورت گرفت و آمبولانس‌های این مرکز به ۸۷۶ ماموریت اعزام شدند.

به گفته او، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این شهرستان در طرح سلامت نوروزی به ۶۳۴ بیمار غیر ترافیکی نیز خدمت رسانی کرد.

حیدری گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه شده در خصوص فرهنگ صحیح استفاده از اورژانس، کاهش ۵۵ درصدی مزاحمت‌های تلفنی در این بازه را شاهد بودیم که از شهروندان تشکر و قدردانی قدردانی می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار