محمود حضرتی گفت: پارسال ۱۵۶ تاکسی در همدان نوسازی شده اند.
پارسال دو برابر سهمیهای که برای نوسازی تاکسیها اختصاص یافته یعنی ۱۵۶ خودرو نوسازی شدند.
او گفت: امسال نیز در حال پیگیری نوسازی تعدادی از تاکسیهای سطح شهر همدان هستیم و هنوز ابلاغیهای از سوی شرکتهای خودروساز و اتحادیه تاکسیرانی نشده است.
حضرتی در ادامه گفت: از مسئولان درخواست داشتیم تا پیگیر بالا بودن درصد وام نوسازی تاکسیداران باشند چراکه با ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان امکان نوسازی خودرو نیست.
مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان گفت: هم اکنون بیش از ۶۵ درصد ناوگان شهر همدان بیش از ۱۸ سال عمر دارند و این خودروها نیاز به نوسازی دارند.
او گفت: عمده درآمد روزانه تاکسیداران صرف حفظ و نگهداری خودروها میشود و بر همین اساس از درآمد موجود ناراضی هستند و نیاز به نوسازی خودروهایشان است تا هزینهها کاهش یابد.
او گفت: استفاده از خودروهای فرسوده علاوه بر مسائل زیست محیطی و صدمه به منظر شهری، با توجه به اینکه روزانه پیمایش شهری زیادی دارند میتواند هم در افزایش مصرف سوخت و هدررفت انرژی موثر باشد وهم باعث ایجاد مخاطرات و صدماتی برای رانندگان و سرنشینان آن شود.