زلنسکی: تاخیر در تحریم نفتی روسیه به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام می‌شود

رئیس‌جمهور اوکراین از غرب خواست تا در مورد تحریم نفت روسیه به توافق برسد و مدعی شد عدم انجام این کار به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوكراين در یک سخنرانی ویدئویی صبح امروز (پنجشنبه) گفت که همچنان اصرار دارد بانک‌های روسیه به طور کامل از سیستم مالی بین‌المللی مسدود شوند.

به گزارش رویترز، زلنسکی گفت: «برخی از سیاستمداران هنوز نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه جریان دلار‌ها و یورو‌های نفتی به روسیه را محدود کنند؛ به نحوی که اقتصاد خود را در معرض خطر قرار ندهند. سؤال این است که چند مرد اوکراینی دیگر، چند زن اوکراینی دیگرباید کشته شوند تا برخی از سیاستمداران عزمی راسخ برای تحریم انرژی روسیه پیدا کنند».

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد مسکو آنقدر از صادرات نفت درآمد دارد که نیازی به جدی گرفتن مذاکرات صلح نمی‌بیند و از غرب خواست از نفت خام روسیه دوری کنند.

آمریکا روز چهارشنبه بانک‌ها و نخبگان سیاسی روسیه را با دور جدیدی از تحریم‌ها هدف قرار داد. زلنسکی معتقد است این تحریم‌ها کافی نبوده است.

به دنبال انتشار تصاویری از اجساد غیر نظامیان در «بوچا» در نزدیکی پایتخت اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه شدت گرفته است. مقامات غربی این رخداد را «قتل عام» غیرنظامیان نامیده اند. این در حالی است که روسیه می‌گوید تصاویر چند روز بعد از اینکه سربازان روس از شهر خارج شدند منتشر شده و ادعا‌های غرب با حقایق و توالی زمانی مطابقت ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۲۳:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
پتک پوتین مغز زلنسکی را منفجر کرد. اینست سزای خیانت زلنسکی جلاد. دنیا عبرت بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا بوسیله تو تو نسل اوکراینیا رو از زمین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تو اگه دلت به حال مردمت میسوخت به دستور آمریکا عمل نمیکردی و تو اوکراین فتنه به پا نمیکردی و روسای اوکراین رو قتل عام نمیکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی خوب = اوکراینی مرده است
آخرین اخبار