مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: همانطور که جهاد نظامی بدون اسلحه امکانپذیر نیست جهاد تبیین هم بدون رسانه محقق نمی شود.

سید بشیر حسینی دیشب در حماسه ۵ رمضان در خانه انقلاب اسلامی اصفهان گفت: درعمده فضا‌هایی که جوانان و نوجوان نفس می‌کشند بزرگان انقلاب نیستند، امروز خرج‌ها و سفره‌های نسل جوان و انقلابیون از هم جدا شده و امید اشتراک نیست و با این نوع نگاه که سر سفره خدا نشستیم و با ایام الله میتوان این شکاف را پر کرد، به هم پیمانی نخواهیم رسید.

او به اسم انقلابی‌گری غفلت و به اسم صیانت، حفاظت و حمایت خیانت و به اسم مواظبت فیلتر کردیم، گفت: قبل از فیلترینگ تلگرام جماعت حزب الله و انقلابیون، عامه مردم و ضد انقلاب بودند، اما بعد فیلترینگ ضد انقلابیون و عامه و توده جوانان بودند، اما انقلابیون نبودند یا کم اثر بودند و با تصمیم غلط و انگاره‌های غلط گذاره‌ها را واگذار و به آن هم افتخار کردیم.

آنجایی که جوان وقت، عمر، فکر و ذکرش را صرف و تلف فضای مجازی می‌کند آن زمان کدام مجرا، مرجع و منبعی است که به آن مراجعه کنند آیا گزینه دیگری وجود دارد یا اینکه ما غفلت کردیم.

حسینی اصل شکاف نسلی را شکاف لسانی دانست و گفت: نسل جدید اصلا برداشتنی و چسباندنی (کپی پیس) نیست که همان مدل‌ها و فرمول سابق راهگشا باشد و باید زبان آن‌ها را پیدا کرد و با همان زبان با آن‌ها صحبت کرد.

زبان نسل جدید دنیای دیجیتال است و اگر یک زمانی تربیت خانواده تربیت منحصر بود و بعد از این دوره بسیار موثر و غالب بود امروز تربیت غالب، تربیت‌های مغلوب است و جوانان از رسانه‌ها بیش از هر معلم دیگر یاد می‌گیرند.

مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما معتقد است فیلترینگ بزرگتر‌ها را فیلتر و حذف می‌کند و نسل جوان و نوجوان راه‌های رفع فیلترینگ را می‌داند و درست و غلط با دنیای مجازی پیوند خورده و آن را رها نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.