استاندار اردبیل گفت: در راستای افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه کشاورزی، ریل گذاری حوزه فوق تغییر پیدا می‌کند.

سید حامد عاملی گفت: روند و شیوه فعلی کشاورزی اراضی و باغات در استان اردبیل متناسب با پتانسیل‌های موجود اعم از خاک، آب و هوایی نمی‌باشد.

استاندار اردبیل در جلسه بررسی برنامه پیشرفت شهرستان مشگین شهر گفت: باید در حوزه‌های مختلف کشاورزی تغییرات و ریل گذاری‌های جدید و نوینی صورت بگیرد و تغییر روند فعلی کشاورزی به نفع اهالی استان خواهد بود.

عاملی می‌گوید: باتوجه به اهمیت موضوع، جذب مشاور خارجی مجرب و متخصص حوزه کشاورزی برای استان اردبیل را به شکل جدی پیگیر هستیم که با تغییر نگرش و حضور مشاور، در کوتاه و بلند مدت شاهد تحولات محسوسی در حوزه کشاورزی استان اردبیل خواهیم بود.

او با اشاره به تغییر ریل گذاری کشاورزی گفت: راهبر اساسی استان اردبیل باید بر اساس تولید محصولات با ارزش، صادراتی، کم ریسک، آموزش علمی و مدرن و اصلاح باغات و کشت برنامه ریزی و عملیاتی شود که باتوجه به اقتصاد غالب استان در حوزه کشاورزی، در بخش اقتصادی و معیشتی تحولات قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

استاندار اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی و بررسی‌های صورت گرفته، اگر ۵۰ هزار هکتار از اراضی موجود کشاورزی استان طی دو الی چهار سال آینده بر اساس برنامه جدید و نوین کشاورزی اصلاح شود حدودا یک میلیارد دلار درآمد زایی صورت خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.