پرسه زدن سگ‌های ولگرد در طول روز و شب آسایش را از خانواده‌ها گرفته و صدای آن‌ها خصوصا در شب باعث سلب آسایش مردم شده است.

طبق دستورالعمل ابلاغی در بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند نسبت به جمع‌آوری و نگهداری حیوانات مزاحم و بی‌سرپرست در سطح شهر‌ها و روستا، برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و دفع حیوانات بیمار و بی‌سرپرست اقدام کنند.

بر همین اساس بهمن ۹۹ مرکز جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بی‌سرپرست به‌صورت زنده‌گیر در نهاوند توسط شهرداری افتتاح و مقرر شد بر اساس دستورالعمل کشوری و کارگروه پسماند شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان؛ نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بی‌سرپرست توسط شهرداری با کمک انجمن حامیان حیوانات انجام شود، اما این موضوع بعد از مدت کوتاهی ابتر ماند و عزم و اراده‌ای برای پیگیری و انجام این کار مشاهده نشد.

به طوری که حالا سگ‌های بی‌سرپرست جزئی از نمای مبلمان شهری در نهاوند شده‌اند و شورای شهر و شهرداری نهاوند نیز رمقی برای جمع آوری و عقیم‌سازی سگ‌های زرد و سیاه و قهوه‌ای که در اطراف خانه‌ها در کوچه‌های شهر پرسه می‌زنند، ندارد.

انبوه سگ‌های بی‌سرپرست در محله‌های مختلف شهر به خصوص تردد بچه‌ها و زنان را دشوار کرده، ترس و احساس ناامنی از یک طرف و خطر گازگرفتگی و بیماری از طرف دیگر باعث ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان شده است.

مشکلی که اگر رسیدگی نشود روز به روز مشکلات بیشتری را به وجود خواهد آورد. در حال حاضر هم جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف علاوه بر بیماری هاری، کیست هیداتیک و خطر انداختن سلامت افراد باعث به وجود آمدن وحشت کودکان و زنان هنگام رفتن به مدرسه و محل کار شده است.

پرسه زدن این سگ‌ها در طول روز و شب آسایش را از خانواده‌ها گرفته و صدای آن‌ها خصوصا در شب و پراکنده کردن زباله‌ها آن هم دم در خانه‌ها باعث سلب آسایش مردم شده است.

منبع : تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار