رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باقی مانده گندم تولیدی کشاورزان استان از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

آقای ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه برخی از کشاورزان، تعاونی‌های تولید، شرکت‌های سهامی زراعی، کشت و صنعت و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری از گندم‌های تولیدی خود را ذخیره سازی کرده و تا کنون مصرف نکرده اند و علاقه‌مند تحویل آن به مراکز خرید تضمینی هستند، می‌توانند نسبت به عرضه این محصول اقدام نمایند.

گندم‌های قابل خریداری و تحویل‌گیری باید تولید داخل کشور و محصول سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ باشد و تحویل‌گیری گندم‌ها در سیلوی شهید استکی واقع در فرخشهر انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


اداره غله آمادگی دارد که از ۲۰ فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ این گندم‌ها را خریداری کند و کشاورزان پس از هماهنگی با ادارات جهادکشاورزی شهرستان مربوطه و دریافت معرفی‌نامه و ثبت اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی به این سیلو مراجعه نمایند.

ارزیابی و تعیین مشخصات کیفی گندم‌ها ضروری است و قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی و دور دوم به ترتیب ۱۰۵ و ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال به علاوه مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم گندم است.

سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار